סוכנות הידיעות הפלסטינית שיהאב דיווחה הבוקר (שבת) כי כוחות הביטחון הישראלים עצרו חשוד באזור ג'נין לאחר שפשטו על ביתו בכפר יעבד דרומית לג'נין. לפי הדיווח העצור הוא האסיר המשוחרר, עז א-דין טאלב עטאטרה. 

הדיווח על מעצר החשוד מגיע לאחר שבמהלך הלילה כוחות גדולים פשטו על כפרים באזור ג'נין במסגרת החיפושים אחרי מבצעי פיגוע הירי הקטלני בחומש, שבו נורה למוות תלמיד הישיבה יהודה דימנטמן בן ה-25, תושב שבי שומרון, נשוי ואב לילד. 

פיגוע הירי בו נרצח דימנטמן בליל חמישי בוצע ככל הנראה ממארב בצד הציר ביציאה מחומש לכיוון שבי שומרון, ובמהלכו נפתח ירי לעבר הרכב בו נסע דימנטמן עם שני צעירים נוספים שנפגעו קל. נהג הרכב נריה פלדמן, סיפר כי בעת שהם יצאו מהמאחז פתחה לעברם אש: "ראינו הבזקים, זה היה צרור מתמשך, לא עצרתי, המשכתי בנסיעה עם צמיגים מנוקבים מהיריות עד שהגעתי לצומת. בדרך דיווחתי על הירי למשטרה".

הרמטכ"ל, אביב כוכבי, וראש השב"כ, רונן בר, ביקרו האתמול במקום בו התרחש הפיגוע ירי לעבר רכב סמוך לחומש וקיימו הערכת מצב, בה סקר מפקד החטיבה המרחבית שומרון, אלוף-משנה רועי צוויג, את היערכות הכוחות בגזרה לנוכח האירועים האחרונים.

בתום ביקורו אמר הרמטכ״ל: ״אני שולח את תנחומיי למשפחת דימנטמן ומוסר איחולי החלמה לפצועים. צה״ל וכוחות הביטחון ממשיכים במרדף אחר המחבלים שהיו מעורבים בפיגוע. לצד המאמץ המודיעיני תגברנו גם את הכוחות הלוחמים ואנו נמשיך לפעול ולהרחיב את הפעילות המבצעית ככל שנידרש. לא נחדל עד שנלכוד את המחבלים".

שר הביטחון אמר בסיכום הערכת המצב כי יש לפעול בכל האמצעים, ובנחישות מבצעית בכדי לשים יד על המחבלים שביצעו את הפיגוע הנפשע. לצד זאת, ולאחר שקיבל עדכון אודות פריסת הכוחות, הדגיש שר הביטחון את החשיבות של נוכחות מוגברת בשטח לאורך סוף השבוע בכדי לשמור על תחושת הביטחון ולמנוע כל ניסיון להפר את הסדר.