גל הפיגועים נמשך: אזרח בן 38 נפצע קל בפיגוע דקירה שהתרחש היום (שבת) בחסם רות בחברון, סמוך למערת המכפלה. המחבלת בת ה-16 נוטרלה בידי כוחות הביטחון ללא ירי. כוחות מד"א שהגיעו למקום מעניקים לפצוע טיפול רפואי כשהוא בהכרה מלאה. 

הפיגוע אירע סמוך לשעה 11:00, אז הגיעה המחבלת לאזור מערת המכפלה ודקרה את האזרח, תושב קריית ארבע, שנפצע באורח קל. האזרח נאבק עם המחבלת תוך שלוחמי משמר הגבול הפועלים באזור הגיעו למקום, השתלטו תוך זמן קצר על המחבלת וביצעו נוהל מעצר שלא כלל ירי.

המחבלת, בת 65 תושבת אידנא, הועברה לחקירת גורמי הביטחון. 

הסכין מפיגוע הדקירה בחברון (צילום: דוברות המשטרה)
הסכין מפיגוע הדקירה בחברון (צילום: דוברות המשטרה)

פיגוע זה מגיע לאחר רצף פיגועים מטריד שבשיאו פיגוע הירי הקטלני שארע ביום חמישי סמוך למאחז חומש ובו נורה למוות תלמיד הישיבה יהודה דימנטמן בן ה-25, תושב שבי שומרון, נשוי ואב לילד, ושניים נוספים נפצעו קל. 

פיגוע הירי בו נרצח דימנטמן בוצע ככל הנראה ממארב בצד הציר ביציאה מחומש לכיוון שבי שומרון, ובמהלכו נפתח ירי לעבר הרכב בו נסע דימנטמן עם צעירים נוספים מהישיבה. נהג הרכב נריה פלדמן, סיפר כי בעת שהם יצאו מהמאחז פתחה לעברם אש: "ראינו הבזקים, זה היה צרור מתמשך, לא עצרתי, המשכתי בנסיעה עם צמיגים מנוקבים מהיריות עד שהגעתי לצומת. בדרך דיווחתי על הירי למשטרה".

הרמטכ"ל, אביב כוכבי, וראש השב"כ, רונן בר, ביקרו אתמול במקום בו התרחש הפיגוע וקיימו הערכת מצב, בה סקר מפקד החטיבה המרחבית שומרון, אלוף-משנה רועי צוויג, את היערכות הכוחות בגזרה לנוכח האירועים האחרונים. בתום ביקורו אמר הרמטכ״ל: ״צה״ל וכוחות הביטחון ממשיכים במרדף אחר המחבלים שהיו מעורבים בפיגוע. לצד המאמץ המודיעיני תגברנו גם את הכוחות הלוחמים ואנו נמשיך לפעול ולהרחיב את הפעילות המבצעית ככל שנידרש. לא נחדל עד שנלכוד את המחבלים".

שר הביטחון אמר בסיכום הערכת המצב כי יש לפעול בכל האמצעים, ובנחישות מבצעית בכדי לשים יד על המחבלים שביצעו את הפיגוע הנפשע. לצד זאת, ולאחר שקיבל עדכון אודות פריסת הכוחות, הדגיש שר הביטחון את החשיבות של נוכחות מוגברת בשטח לאורך סוף השבוע בכדי לשמור על תחושת הביטחון ולמנוע כל ניסיון להפר את הסדר.