שוב תקרית של התפרצות שריפה בכלי שיט של חיל הים - והפעם בתוך צוללת. ל"מעריב" נודע כי ביום שלישי בשבוע שעבר פרצה שריפה בצוללת במהלך טיפול טכני בבסיס בחיפה, ככל הנראה בשל טעות אנוש של אחד מאנשי הצוות הטכני.

השריפה גרמה נזק משמעותי יחסית ללוחות חשמל בתוך הצוללת מסוג דולפין. עם זאת, יש להדגיש כי השריפה התרחשה במהלך טיפול טכני, תקופת זמן שבה גם כך הוגדרה הצוללת כלא מבצעית.


גורמים המכירים את הפרטים טוענים כי התושייה והאומץ לב של איש צוות שגרם לשריפה, שלא נבהל למרות הטעות שנעשתה ונקט פעולות נכונות מבלי לברוח כאשר החדר כבר היה אפוף בגזים ועשן סמיך, מנעו שריפה גדולה יותר. אותם גורמים מעריכים כי הפעולות שלו מנעו נזק גדול שהיה עלול להיגרם לצוללת.

בימים האחרונים, לאחר השריפה, מבצעים הצוותים הטכניים תיקונים ללוחות החשמל שנפגעו. גורמים המכירים את הפרטים טוענים כי האירוע עלול היה להיגמר בצורה קריטית הרבה יותר.


כזכור, רק לפני כארבעה חודשים נפצע חייל באורח קשה במהלך טיפול טכני בכלי שיט של השייטת. גם במקרה ההוא זו הייתה שריפה שפרצה בשל ליקויים ואי־הקפדה על הנוהלים המחייבים שהיו צריכים להתבצע לפני הטיפול. בעקבות המקרה פרסמנו ב"מעריב" על סדרת אירועי בטיחות נוספים בשייטת, שבעקבותיהם אף הודח מפקד יחסית בכיר ביחידה וננזפו אחרים.

שייטת 13 (צילום: אתר צה''ל)
שייטת 13 (צילום: אתר צה''ל)


מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "במסגרת עבודות תחזוקה במערכת החשמל באחד המכלולים בצוללת התרחשה התלקחות אשר כובתה במהרה ללא נפגעים. כתוצאה מההתלקחות ישנו נזק קל במכלול חשמלי של הכלי. האירוע מתוחקר, ולקחים יופקו בהמשך".