כשנתיים מאז האירוע: ראש אמ"ן היוצא, האלוף תמיר היימן, הודה באופן גלוי לראשונה כי ישראל הייתה מעורבת בהתנקשות במפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, שאירעה בינואר 2020.

האלוף הימן, התראיין לכתב עת לענייני מודיעין וביטחון, מבית המרכז למורשת המודיעין "מבט למל"מ", שם נשאל על חיסולו של סולימאני, ועל כך השיב: "החיסול בוצע על ידי האמריקאים, אך למודיעין הישראלי היה בו חלק". על כך הוסיף: "סיכול סולימאני הוא הישג, מאחר שהאויב העיקרי שלנו, בעיניי, האם האיראנים".

זירת החיסול של קאסם סולימאני. צילום: רשתות ערביות

כזכור, ההתנקשות אירעה לפני כשנתיים, בה חוסל גם אבו מאהדי אל מוהנדיס, בכיר במיליציה העיראקית. השניים חוסלו במתקפה אווירית שבוצעה על ידי חיל האוויר האמריקאי לעבר נמל התעופה הבינלאומי בבגדד. לא אחת דווח על הקשר הישראלי לחיסול, אך זוהי הפעם הראשונה בה בכיר ישראלי מודה במעורבות המודיעין בכך.
תחקיר מקיף של אתר החדשות !Yahoo, שראה אור בחודש מאי האחרון, דיווח אודות שיתוף הפעולה של המודיעין הישראלי. על פי הדיווח, נטען כי ישראל עקבה אחר הטלפונים של הבכירים האיראנים. גורם צבאי הוסיף בתחקיר כי נציגים של פיקוד המבצעים המיוחדים המשולבים של צבא ארה"ב שהו בתל אביב ועקבו יחד עם עמיתיהם הישראלים אחרי הטלפונים הניידים של סולימאני, שהישראלים השיגו גישה אליהם, וכך ידעו על טיסתו מסוריה והגעתו לבגדד.