אל"מ (מיל') יוסי לנגוצקי שוחח היום (רביעי) עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM, והתייחס לתחקיר "המקור" שהציג את סודותיו של ראש המוסד לשעבר יוסי כהן, ביניהם רומן לכאורה שקיים עם דיילת וכן חשיפת סודות מדינה אסורים בפניה ובפני בעלה. לנגוצקי אמר את הדברים לאחר שהיועמ"ש החליט לסגור את תלונתו, והחליט לפנות לבג"ץ.

בפתח דבריו התייחס לנגוצקי לשידור התחקיר אמש ואמר: "לא רוצה להיכנס לעניין הרכילותי, אני עוסק בעניין הביטחוני. בנושא הזה בעצם יש חיזוקים ברורים לטיעונים שלנו שמדובר באיש שהשתן עלה לו לראש".

"בטענה שפנינו למדינה מה שהיה לנגד עינינו לא היה ראשו של כהן אנחנו אנשים א־פוליטיים, אנחנו אנשים שהיו במערכת המודיעין הרבה שנים ורואים שישנה התדרדרות חמורה מאוד של הרבה מאוד ראשי מערכות. יוסי כהן הוא אחד מבניהם. הוא הגיע לשיא פטפטנות שאין כדוגמתה. כדי להפסיק את התהליך הזה החלטנו שכדאי פעם אחת ולתמיד להעביר את זה לערכאות המשפטיות המתאימות", הוסיף.

בהמשך, נשאל האם זיהה בעיות מבצעיות במהלך מעשיו של כהן והשיב: "שמענו כולנו את התוכנית. האיש הזה פשוט צריך לסתום את הפה, צריך לסתום לו את הפה וגם לראש המודיעין, לרמטכ"ל ולכל מיני אלופים שכולם איבדו את הצפון. אנשים פשוט איבוד את הצפון. חשבתי שראש המוסד החדש שבא יהיה מאופק ומאוזן אבל הוא הודיע שהוא יחסל את האירנים. ככה אל מדברים זה סגנון של פרחחים שהולכים מכות ברחוב, ראש מוסד לא יכול לדבר ככה".

להתחייב שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני זה פרחחי?
"אל יתהלל חוגר כמפתח. מה זה הסגנון הזה? יוסי כהן אתמול התגלה כפי שהוא – מניפולטור, שחצן, יהיר, נהנתן. אולי יש לו הישגים מבצעיים אבל הוא מסמן תהליך חמור מאוד שקורה במדינת ישראל. אנחנו מגישים, נותנים, על מגש לאויבנו ידע שאנחנו נשלם עליו בדמים. אני לא מגזים במה שאני אומר. בתור פסיכולוג חובב אני רוצה לומר שקיים קשר בין פטפטנות לשחצנות, לנהנתנות".

לנגוצקי הוסיף: "יש יהודי אלוף יצחק בריק, שזועק שבמדינת ישראל צה"ל איננו מוכן למלחמה. קטונתי מלאשר או לסתור את דבריו, אבל מהמעט שאני מכיר אני מודאג בדיוק כמוהו. מה שעושה יוסי כהן ופטפטנים אחרים ואנשים מכובדים ברמת אלופים ומעלה במערכת הביטחון מעורר בי חשש גדול מאוד בצדקת טיעונו של בריק".

"מה זה הדיבורים האלה? שיכינו עצמם למלחמה ויפסיקו להשוויץ ולספר כמה הם גיבורים וחכמים וידפקו את האויב. זה איום ונורא, לאן הגענו? היום מבצע של סיירת מטכ"ל בעזה עם הקלטות וכדומה היה בתוכנית עובדה, איפה היה הרמטכ"ל שנתן יד לזה? שר הביטחון? ראש הממשלה? אנשים השתגעו, אנשים השתגעו אני אומר מדם ליבי אנשים השתגעו", סיכם.