כלי תקשורת במצרים מדווחים היום (רביעי) כי ישראל העבירה לחמאס מסר באמצעות מצרים ולפיו אם "חמאס ימשיך בפעילותיו ביהודה ושומרון- סאלח אל-עארורי הוא יעד". עוד דווח כי החמאס הגיב לאיום ואמר כי כל פגיעה בבכיריו תיהיה עילה לפתיחת במלחמה אשר "לישראל לא תהיה יכולת להתמודד עמה".

כזכור, מוקדם יותר השבוע דווח בעיתון הלבנוני "אל אח'באר" כי שתי משלחות מצריות נכנסו לרצועת עזה. המתווכים שנפגשו עם ראשי חמאס וארגוני הטרור הנוספים, נשאו מסר ישראלי שדורש להרגיע את רמת הנפיצות ואת מקרי האלימות שיוצאים נגד אזרחים ישראלים בירושלים. במידה וימשיכו "להלהיט את השטח", בישראל, על פי הדיווח, ישובו למדיניות החיסולים והסיכולים הממוקדים "בארץ ובחו"ל". 

מנגד, בחמאס הביעו מורת רוח בפני המשלחת המצרית בעקבות אוזלת ידם והתחמקותם בסיוע לשיקום הרצועה. מקורב לחמאס שנכח בפגישות טען: "הביקור הנוכחי נועד להשליך חול בעינינו, ולא מביא שום בשורה חדשה".

מנהיגי החמאס יחיא סינוואר ואסמאעיל הנהיה (צילום: חסן ג'די, פלאש 90)
מנהיגי החמאס יחיא סינוואר ואסמאעיל הנהיה (צילום: חסן ג'די, פלאש 90)

בשבועות האחרונים בחמאס ובג'יהאד האסלאמי מעבירים איומים לישראל, ודורשים "להרים את המצור" מעל ירושלים והגדה המערבית כדי ש"לא תפקע סבלנותה של ההתנגדות". בנוסף לכך, מקורות בעזה דיווחו מוקדם יותר החודש כי הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס,
גדודי עז א-דין אל-קסאם, החלו "בתמרונים צבאיים" בשטח הרצועה. 

בכיר בארגון מסר כי התמרונים נועדו על מנת להעביר מסר, זאת לאור המתיחות השוררת בין ישראל לחמאס בצל "העיכוב בשיקום הרצועה ושיבוש פרויקטים", כך לדבריהם.