מסדר כנפיים 183 נערך היום (רביעי) בבסיס חיל-האוויר בחצרים בהשתתפות 39 חניכים. הבוגרים והבוגרות יסיימו את קורס הטיס בתום הכשרה מקצועית בת שלוש שנים בבית הספר לטיסה.

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, נשא דברים בטקס ואמר כי "בהרצליה מוצב בימים אלו שלט ענק וכתוב עליו – 'הטובים לסייבר'. לא לא, זאת טעות. המסר המגולם בשלט עמוק יותר מכפי שהוא עשוי להיראות, והוא משקף. אובדן ערך ופגיעה בערכים אצל חלק מהאוכלוסייה. המסר נאמר לפעמים בהומור, לפעמים".

"בציניות ולפעמים במעשים, והוא מחלחל ומחליש את יסודות החברה וסדר העדיפויות הדרוש לה. הטובים הם קודם כל הלוחמים. לסייבר יש פוטנציאל רב, והוא כנראה מכניס כסף רב, והאנשים שהולכים לשם מוכשרים, אבל הטובים – נמדדים בראש ובראשונה בנכונות שלהם בלתרום למדינה, הטובים נמדדים בנכונות שלהם לסכן את חייהם כדי להגן על אנשים אחרים", הוסיף.

לדבריו, "זהו הביטוי המובהק והצרוף למושג הטובים, ואל תעזו לקחת לנו אותו, ואל תעזו לשחק אותו. אל תעבירו אותו תהליכי מודרניזציה ואל תכפו להתאים אותו לרוח התקופה כביכול. הטובים – זהו ערך על זמני, שניצב כצוק שלא נשחק מול אופנות, מגמות ושינויים חברתיים. הטובים הם אלו שעושים משהו בשביל מישהו. משהו טוב, חשוב וערכי, ובלי לשאול מה יוצא לי מזה". 

קורס טיס 183 (צילום: דובר צה''ל)
קורס טיס 183 (צילום: דובר צה''ל)

עוד אמר כי "מדינה שמתמודדת עם איומים רבים ובשש זירות בו זמנית, יודעת להעריך ולהוקיר קודם כל את יחידות החוד המבצעי ואת לוחמיה, ויודעת לומר בקול רם – הטובים לוחמים. מנהלי חברות ובעלי עסקים הגונים וערכיים, אשר נהנים מהביטחון שצה"ל ולוחמיו מספקים להם, הם אלו שזוכרים מי הם הטובים שצריך להוקיר ולהעריך".

בהתייחסו למצב הביטחוני, אמר רא"ל כוכבי כי "צה"ל מסכל פיגועים בפנים הארץ ולאורך גבולותיה על בסיס יומי, ופועל להשמיד איומים בכל רחבי המזרח התיכון מסביב לשעון. ראוי שנזכור שמידי לילה מתבצעים עשרות מעצרים ופעילות סיכול המונעת פיגועים מסוג זה מבעוד מועד. כל פעילות כזו כרוכה במודיעין מתוחכם, ביכולות מצבעיות גבוהות וברוח נחושה של הלוחמים".