כוחות של משמר הגבול ומחוז ש"י, יחד עם המנהל האזרחי, הגיעו לחומש הבוקר (שישי) על מנת לבצע פינוי של מספר מבנים לא חוקיים שהוקמו בשבוע האחרון, בהם שלושה מבני עץ ושלושה מבנים "קלים". לדברי הכוחות, לא נרשמו אירועים חריגים במהלך הפינוי.

עם זאת, ההריסה של המבנים החלה במקביל למחאת מתיישבי המאחז, שטענו כי ממשלת ישראל "מעניקה פרס למחבלים". אמש התקיימה בחומש עצרת גדולה בה נכחו אלפים, בהם משפחתו של הנרצח בפיגוע בשבוע שעבר, שקראו לא להרוס את המקום.

פינוי מאחז חומש (צילום: ישיבת חומש)

חבר הכנסת איתמר בן גביר (עוצמה יהודית) גינה את הפעולה, ומסר: "בנט נותן פרס לרוצחים ורימה משפחה שכולה ואת עם ישראל כולו. ההריסות בחומש הם תמונת ניצחון לרוצחים".

חבר הכנסת אבי מעוז (יו"ר נעם) הוסיף: "המשוואה של ממשלת השמאל בראשות בנט, לפיה מפנים מיהודים את המקום בו נרצח יהודי, היא פרס לטרור הרצחני. המשוואה הזאת נותנת לערבים את ההרגשה שהם אדוני הארץ. תרצח יהודי - והיהודים יברחו. רבבות מעם ישראל שהגיעו אמש לתמוך בלומדי התורה בחומש, מבינים שהמצב הזה מקולקל. אני קורא לנפתלי בנט, לאיילת שקד, לגדעון סער, לזאב אלקין לניר אורבך ולעידית סילמן: עיצרו את המעשה הנורא הזה".

חבר הכנסת אופיר סופר (הציונות הדתית), הוסיף: "בנחישות וברגישות. ‏ככה הגיעו חברי הכנסת והשרים של ימינה למשפחתו של יהודה דימנטמן הי"ד. נתנו לעם ישראל להתרגש מהעוצמות בחומש, והבוקר החלו בהרס. ‏תחושה של דז'ה וו. לרע"ם זה לא היה קורה!".

ממועצת יש"ע נמסר בתגובה: "ההרס הבוקר נותן רוח גבית למחבלים שרוצים לפגוע בנו. אנחנו דורשים מהממשלה לא לתת יד לחרפה הזו ולשנות מיד את המדיניות. ידעו כולם שבמשך 15 שנה מאז הגירוש, לימוד התורה בישיבה לא פסק. הרס הבתים לא יעצור את המתיישבים, נמשיך לפעול להסדרת הישיבה ולחיזוק המקום".

יושבי מאחז חומש מוחים נגד הרס בתים (צילום: ישיבת חומש)
יושבי מאחז חומש מוחים נגד הרס בתים (צילום: ישיבת חומש)


ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, תקף את הריסת הבתים ואמר: "בנט וגנץ - בזכותכם המחבלים רוקדים עם בקלוואות והיהודים בוכים! עוד לא התייבש הדם של יהודה - וכבר הבוקר הרסתם בתים בחומש! איזו בושה!".

כזכור, לפני שבוע אירע הפיגוע הקשה סמוך למאחז, שם נרצח יהודה דימנטמן, תושב שבי שומרון. הפיגוע אירע באמצעות ירי לעבר רכבם של קבוצת אברכים צעירים, בהם יהודה, שנתקלו במחבלים מחוץ לחומש. בתחילת השבוע, כוחות צה"ל פעלו למיפוי בית המחבלים החשודים בביצוע הפיגוע, ובמהלך כך, נתקלו בירי לעברם.