אלוף במיל' יעקב עמידרור, לשעבר ראש המל"ל, התייחס הבוקר (שישי) בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM לאפשרות לעימות צבאי מול איראן, ברקע חידוש שיחות הגרעין בשבוע הבא, והשיב: "אם המומחים לגרעין איראני יגידו שהם מתקרבים לפצצה, ובחיל האוויר יגידו שהאיראנים הגיעו למצב בו אי אפשר לתקוף שם - אז זה המרחב המדובר".

לדבריו, ברגע שיש חומר מספיק לפצצה, נתקל בקושי בהתמודדות ובהדיפת הצד השני, ועל כן הוסיף: "עלינו לשאול עצמינו, האם מחר יהיה מאוחר מדי?". עמידרור הדגיש כי "למלחמות לא רצים, למלחמות מגיעים כשאין ברירה. או כשהאויב מתחזק ומגיע למצב בו לא נוכל להתמודד איתו בעתיד, או כשהוא מכין עלינו מתקפה, ואז עלינו להתכונן לקראתה".

גנץ על איום הגרעין האיראני בפנטגון (צילום: שמוליק עלמני)

האלוף במיל' טען כי איראן שונה ממדינות אחרות השואפות להפוך למדינות סף גרעיניות. זאת, מאחר שהכוחות השולטים בה אינם אחראיים בהכרח, ובנוסף, אגרסיביים. "אם לאיראן יהיה נשק גרעיני זה ישפיע על כל המזרח התיכון ועוד מדינות יתווספו למרוץ. במצב כזה יהיה קשה לראות מדינה כמו טורקיה בלי נשק גרעיני", אמר.

הוא הבהיר מדוע חשובה ההיערכות למערכה מול איראן, מאחר ואם זו תגיע לכדי גרעין, המזרח התיכון יתערער כולו. "ככה עתיד להיווצר במזרח התיכון מערך מסוכן ביותר של מדינות שמרתיעות זו את זו בנשק גרעיני. תחת מטריה גרעינית איראן תהיה הרבה יותר אגרסיבית - כל השיקולים איך פועלים נגדה ומולה יהיו מורכבים הרבה יותר. המערכת הצבאית תאלץ להיות הרבה יותר יקרה ולמדינת ישראל אסור להגיע למצב הזה והיא צריכה לעשות הכל, כולל מלחמה".

כשנשאל האם ישראל ערוכה מבחינת המחיר שתצטרך לשלם במידה ותגיע לכדי מערכה צבאית, השיב: "אם נאפשר להם להיות מדינה גרעינית, המלחמה הזו תבוא כך או כך, והם ידחקו אותנו לפינה. אם כבר נגזר שתהיה מלחמה, עדיף שזה יהיה לפני שלאיראן יהיה נשק גרעיני. למלחמה הזו מדינת ישראל ערוכה. אנחנו יודעים שאם נתקוף באיראן נצטרך להתמודד גם עם חיזבאללה - ואנחנו נתמודד גם עם זה".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm