ראש המוסד לשעבר דני יתום, אמר היום (שבת), כי הוא מודאג מאד מהדברים שנקשרו בשמו של יוסי כהן, ראש המוסד לשעבר, אך לדבריו יש לבדוק את אמיתות הדברים.

בראיון שערכתי עמו, באירוע שבתרבות בהרצליה, נשאל יתום, האם יוסי כהן היה צריך להדיח את סגנו, לו היה מתברר כי נהג בדרך דומה לזו שבה הוא נהג. על כך השיב יתום כי הוא היה צריך לעשות זאת, אם היה מתברר שהדברים נכונים.

על שרשרת ההתאבדויות שהייתה בעת האחרונה במוסד אמר ראש הארגון לשעבר כי עובדי מוסד שנקלעים למצוקה נפשית, זוכים למעטפת רגשית, של אנשי מקצוע שעוטפת את הלוחמים.

דני יתום (צילום: יוסי אלוני)
דני יתום (צילום: יוסי אלוני)

לאחר מכן, הוא התייחס לאפשרות שחיזבאללה ישגר טילים לעבר ישראל. לטענתו, לישראל יש יכולות תגובה שלא היו לה בעבר, וכי צה״ל ביצע קפיצת מדרגה, שמאפשרת לו להשמיד מתקנים ואמצעים בלבנון, שצה״ל לא ידע בעבר. 

על התגובה שצריכה להיות כלפי איראן אמר יתום כי היא עלולה להביא לפריצת מלחמה אזורית, אך הוא הדגיש שאיראן לא תסתפק בפצצה אחת, למרות שגם פצצה אחת מהווה איום קיומי על ישראל. 

לדעתו האיום האיראני הוא "האיום מספר אחת" שישראל עומדת בפניו. יתום ציין כי "כאשר תהיה לאיראן פצצת אטום, יפתח מרוץ חימוש גרעיני במזרח התיכון". 

בנוסף, ראש המוסד לשעבר סבר כי גם ארה״ב מבינה היום ששיחות הגרעין בווינה לא יעלו דבר, אך הזהיר את המנהיגים הפוליטיים בישראל, ואת אנשי הצבא מפני איומים ובהם לוחות זמנים, שפוגעים לדבריו בכושר ההרתעה של ישראל.