אלוף (מיל') איל בן ראובן שוחח היום (רביעי) עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5 על האתגרים הביטחוניים המצפים לישראל ב-2022 והדגיש כי על מערכת הביטחון להיערך למערכה נוספת הממשמשת ובאה באזור הצפון. "המערכה מול איראן נמשכת ומעמיקה והיא מצריכה אותנו להיות מוכנים למערכה בצפון. אדי הדלק באוויר", הזהיר האלוף. 

בפתח דבריו אמר: "המערכה מול איראן נמשכת והייתי קורא לזה מחריפה ומעמיקה, מבחינה ביטחונית איראן מהווה את משקל הכובד באיום על ישראל. גם באיום שמתגבר בכל נושא הגרעין וגם היותה של איראן בסיס אידיאולוגי שמספק משאבים ואמצעי לחימה שהם מנסים להעביר לכל גורמי הטרור שמקיפים אותנו". 

הוא הוסיף: "איראן הזיזה את כוחותיה מזרחה ומגבירה את הרצון לחמש את אותם גורמים וזה מצריך מאיתנו לפעול. אנחנו צריכים להיות מוכנים למערכה בצפון, אדי הדלק נמצאים באוויר וכל מה שחסר זה רק גפרור שיכול להדליק אותם. צריך גם למגן את הצפון, ההגנה הטובה שיש לנו עם כיפת ברזל היא לא מספקת בצפון".

בהמשך התייחס בן ראובן לאיום נוסף שניצב מול ישראל: "הנושא השני זה כל נושא הלחימה בטרור. השנה חווינו את שומר החומות שם סך הכל צה״ל פעל היטב. צריך לזכור שלמבצע שומר חומות אנחנו נגררנו. כמובן גם כל מה שקרה בתוך מדינת ישראל בערים המעורבות אלו דברים שמטרידים ומחייבים טיפול אסטרטגי עמוק.

הוא הוסיף: "ישנה עלייה של גורמי קיצון יהודים שזה מטריד מאוד, הם חמורים מאוד ומחייבים את צה״ל בפעילות ולצערי חלק מהציבור סוגר את העיניים. אני חושב שעיקר ההתמודדות עם הקיצוניים ניצבת לפתחו של הדרג המדיני שצריך להתמודד עם זה. צה״ל לא קיבל את הכלים בלהתמודד במצבים האלו". 

עוד אמר האלוף: "הנושא השלישי הוא ירידת האמון הציבורי בצה״ל. יש לכך לא מעט סיבות, וזה מצב חמור מאוד. צה״ל הוא מרכיב ערכי עליון בחברה הישראלית, הנושא הזה הוא מאוד חשוב יש דברים שהצבא צריך לטפל בהם".

"הרמטכ"ל נלחם על שמירת אנשי הקבע בצה״ל וצריך לתגמל את האנשים האלו. התגובות של האזרחים גם לסוגיית הפנסיות וגם לאירוע שבו נפל החייל בראל חדריה שמואלי, כולל פוליטיקאים שמביעים עמדות גורמים לחוסר אמון".

הוא סיכם: "והנושא הרביעי החשוב מבחינה ביטחונית הוא - הלוחמים הטובים לאן? לצנחנים, לגולני, לשריון. הטכנולוגיה חשובה מאוד אבל צריך לוחמים וחייבים לתגמל בהתאם את הלוחמים".