לאחר תקופה שקטה יחסית בגבול עזה התרחש אתמול אירוע חריג: אזרח ישראלי נפצע קל מירי מכיוון הרצועה. צה"ל השיב בירי טנקים לעבר עמדות חמאס. 

האירוע התרחש בשעות הצהריים. מצפון רצועת עזה נפתחה אש מדויקת שממנה נפצע עובד של חברה אזרחית שביצע עבודות אחזקה במכשול הביטחוני הסמוך לגבול. האזרח נפצע קל ברגלו, קיבל טיפול רפואי ראשוני בשטח ופונה לבית החולים ברזילי באשקלון.

טנקים של צה"ל עלו לעמדות וירו לעבר עמדות חמאס הסמוכות לגבול. בעזה דווח על שלושה אזרחים שנפצעו מירי צה"ל, אחד בינוני ושניים קל.

בעקבות האירוע הוחלט בצה"ל לא לקחת סיכונים עד שתתבהר התמונה, והחקלאים בעוטף עזה התבקשו להתרחק מהשדות הסמוכים לגבול מחשש לירי צלפים. צירי תנועה בסמוך לגבול נסגרו.

כאמור, האירוע התרחש לאחר תקופה ארוכה של שקט יחסי, ולמרות התגובה בירי אל עמדות חמאס, בצה"ל מעריכים כי אין מדובר בפיגוע שבוצע בהוראת הארגון, מה שעשוי להגדיל את הסיכויים שהוא לא יוביל להסלמה שבעת הזו שני הצדדים אינם מעוניינים בה.

זאת על אף העובדה שזמן קצר לאחר האירוע התפרסמו הודעות רשמיות של חמאס שלפיהן "לנוכח הפגיעות המתגברות באסירים ובמקומות הקדושים וההסלמה בפשעי המתנחלים בגדה המערבית והמשך המצור על עזה, הרי שזה טבעי שלא יימשכו השקט והרגיעה מול עמנו וכוחותינו".

אין לראות באמירות הללו נטילת אחריות רשמית לפיגוע, אבל ניתן אולי ללמוד מעצם הגיבוי שמעניק חמאס למבצעיו כי לאחר תקופה ארוכה של שקט יחסי, בחמאס מאותתים כי הם מוכנים גם לשנות כיוון, בעיקר בגלל המבוי הסתום בכל הקשור למשא ומתן העקיף עם ישראל על הסדרה ועסקת השבויים והנעדרים. יש לציין כי מאז מבצע שומר החומות חלפו שבעה חודשים ובתקופה זו נורו חמש רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל, האחרונה שבהן לפני כמעט ארבעה חודשים.

למעשה האירוע אתמול היה החריג ביותר ברצועת עזה מאז נפילתו של סמ"ר בראל חדריה שמואלי מירי של פעיל חמאס במהלך הפרת סדר אלימה.