בוקר מתוח במרכז: פיצוץ עז נשמע הבוקר (שבת) באזור המרכז בעקבות שתי רקטות ששוגרו מרצועת עזה ונחתו בעומק הים מול חופי תל אביב. לא נשמעה אזעקה ולא דווח על נזק או נפגעים. הרמטכ"ל יכנס הערכת מצב בעקבות האירועים החריגים.

כשעה לאחר שמיעת הפיצוץ דובר צה"ל אישר כי זוהו שני שיגורים מרצועת עזה לים התיכון אשר נפלו מול חופי גוש דן, מספר קילומטרים מקו החוף בתוך המים. בהתאם למדיניות לא הופעלה התרעה ולא בוצעו יירוטים.

המשגרים מהם נורו הרקטות לעבר תל אביב שייכים לחמאס, אך המצרים בשעות האחרונות מעבירים לישראל מסרים כי מדובר ב"ירי בטעות". עם זאת, גורמים בצה"ל מסרו כי "הטענות שנשמעות על ירי לא מכוון אינן רלוונטיות".

בשורה התחתונה, לאחר שלושה חודשים של שקט אירעו שני אירועים חריגים בתוך ימים בודדים - ירי צליפה על הגדר מוקדם יותר השבוע וירי הרקטות הבוקר. על תקרית הגדר הבליגו וטרם התקבלה בצה"ל החלטה כיצד להגיב היום. 

"נגמרה לנו הסבלנות, לא משנה מי יהיו הקורבנות": אבו מאזן מאיים על ישראל

שיגור הרקטות מעזה לעבר תל אביב, לפי דיווחים פלסטיניים (צילום: רשתות פלסטיניות)

מהמשטרה נמסר כי התקבלו דיווחים על שמיעת פיצוץ בעומק הים מול חופי ת"א. כוחות גדולים של משטרה, צה"ל ומד"א זרמו למקום ובדקו את הדיווחים הרבים שהתקבלו על ידי תושבים באזור תל אביב ובת ים על רעש פיצוץ ועשן סמיך שעלה מהים באזור בתיהם. 

עורך דין ותיק תושב באזור תל אביב, שהיה בבדיקת PCR ביפו, סיפר למעריב: "השעה היה 6:55 במדויק ולפתע נשמע פיצוץ עז. חשבתי שמדובר ברימון שהושלך במקום בו מתבצעות הבדיקות, אולם מבט לעבר עומק הים העלה חשד כי האירוע התרחש שם. היו כאלו שטענו כי ראו את נחיתת הרקטה במים". 

לפי דיווחים פלסטיניים נטען כי הרקטות ששוגרו מהרצועה הן שתי רקטות כבדות ארוכות טווח, שנחתו כאמור בים מול חופי תל אביב. לפי חלק מהדיווחים שטרם אומתו ייתכן כי הרקטות שוגרו בעקבות תנאי מזג האוויר.