סגן-אלוף ארז שחייני ז"ל, סגן מפקד בסיס חיל האוויר ברמת דוד, ורב-סרן חן פוגל ז"ל, טייס מסוקים בטייסת 'מגיני המערב' (193), נהרגו אמש בהתרסקות מסוק ה"עטלף" מול חופי חיפה. מיכאל לבן, עד ראייה ומנהל אחזקה המתגורר סמוך למקום, סיפר הבוקר (שלישי) על האסון בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM.

"אני גר ממש על שפת הים בחיפה. שמעתי מסוק צבאי פשוט עומד מעל המים, הבנתי שקרה משהו", סיפר לבן. "הלכתי לכיוון הים, עד שראיתי שהגיעו עוד ספינות של חיל הים. עוד לא ידעתי שזה מסוק, חשבתי שמישהו טבע. התחלתי לחפש אם אני רואה משהו, עד שמישהו מהחברים אמר לי שהתרסק מסוק. ראיתי שני חלקים צפים במים כמו שתי סירות לבנות. לא שיערתי לעצמי שזה חלקים של מסוק. לא ראיתי את ההתרסקות עצמה, רק את החלקים שצפים במים".

לדבריו, "הנפילה הייתה כחצי קילומטר, 400 מטר מהחוף", וכוחות החילוץ הגיעו לזירת האסון תוך 10 דקות. בחילוץ השתתפו "הרבה צוותים של חיל הים, מסוקים שחילצו את הצוות של המסוק, היו סריקות של שוטרים".

על הקצין ששרד את ההתרסקות וחולץ במצב בינוני אמר: "לדעתי מי שמצא אותו זה הסירות שהיו בים. להגיד שראיתי ממש את החילוץ, לא ראיתי. התקשרו ואמרו שמצאו את נוסעי המסוק ומעבירים אותם לרמב"ם".

לבן סיפר כי מצא שני חלקים של המסוק והוציא אותם מהמים, האחד של דלת המסוק והשני - החלק הגדול שמצויר עליו מגן דוד כחול של מסוק העטלף. את החלקים העביר למשטרת ישראל. "המשטרה הייתה קצת חפוזה, הסתכלו על הים ולא ממש עשו סריקות. רק אחרי שמצאתי הם הבינו שיש חלקים שיכולים להגיע לחוץ. הם לא חשבו על זה", הוסיף.

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm