סא"ל ארז שחייני ז"ל, שנפל אמש באסון התרסקות המסוק מול חופי חיפה, יובא הערב (שלישי) למנוחות בבית העלמין במשגב. 

חבר ילדותו של שחייני ז"ל, סא"ל ב', שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM וסיפר על חברו: "ארז היה, קשה לי עדיין לחשוב שהוא היה, אבל הוא היה אדם מיוחד, היה לו חיוך וצחוק מתגלגל שכל מי שנתקל או פגש אותו לא היה יכול לא להתאהב בו. הוא היה איש חזק, חדור מטרה, הוא ידע להשקיע".

"הוא היה כשרוני מאוד מאוד בכל דבר שהוא עשה. לא סתם הוא הגיע לאן שהוא הגיע. הוא יחסר לנו ולי מאוד. הוא יחסר גם לאנשים שעטפו אותו והיו אתו, גם מהמשפחה וגם מחיל האוויר. הוא היה בן אדם ערכי, הוא אהב מאוד את העיסוק בחינוך ובאנשים. אני לא יודע לאן הוא היה הולך אם הוא היה ממשיך את דרך חייו. אני לא יודע לענות על זה", אמר. 

על ההיכרות בינהם, שיתף כי "גם התגייסנו יחד ועשינו מסלול משותף במשך שנים ארוכות. אני צריך להגיד שבעשור האחרון, המשפחות והילדים, לא היינו באותו קשר כמו שהיינו ילדים. מהילדות יש לי אינסוף זיכרונות ממנו. כששנינו נולדנו היינו ארבעה אנשים בשכבה וכשסיימנו תיכון 13. זה אירוע מאוד אינטימי". 

בהתייחסו לשאלה האם ארז ז"ל רצה מאז ומתמיד להיות טייס, אמר סא"ל ב' כי "אין ספק שזה עניין אותו. האמת היא שעכשיו ההורים שלי הזכירו לי ששנינו הלכנו יחד לאיזשהו חוג אווירונאוטיקה בכיתה ט' וניסיתי עכשיו לחשוב, אז כן, טיסנים ורקטות וכל מיני דברים כאלו, אני חושב שהוא התעניין בזה זה בטוח".

מסוק ''עטלף'' (צילום: אתר חיל האוויר)
מסוק ''עטלף'' (צילום: אתר חיל האוויר)


"לא יודע אם זה היה מה שהוא הציב לעצמו כהיעד האולטימטיבי או היחידי. נראה לי שזה עניין אותו והוא אהב את זה מאוד. כאחד שנכנס בו הג'וק הזה, הוא מאוד מאוד נהנה מההטסה עצמה ומחדוות הטיסה. חיל האוויר, במסוק, לצערי הרב גם לקח אותו מאיתנו", הוסיף. 

בסיום, אמר סא"ל ב' כי "כשהתגייסנו, הגענו לאותו אוהל. קיבלתי עכשיו הודעה מחבר שהתגייס איתנו לאותו אוהל והוא בכלל גר בארה"ב בעשור האחרון והיה חשוב לו למסור את תנחומיו למשפחה כי הוא היה איתנו מעט מאוד זמן. הוא ממש זוכר את הצחוק ואת החיוך של ארז כמוני, והוא ציטט, אני מצטט אותו, שזה היה החודש הכי טוב שלו בצה"ל הרבה בזכות האיש הנפלא הזה שלצערי הרב כבר לא איתנו".

סייעה בעריכת הכתבה: שני רומנו 103fm