המשבר הקואליציוני הבא? קק"ל מבצעת היום (שני) נטיעות באדמות של משפחת אל אטרש בנגב. עטא אבו מדיעם, מועמד מספר 7 ברשימת רע"מ, איים: "אנו לא יכולים להיות שותפים בממשלה שמבצעת נטיעות בנגב".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת) טענה במהלך דיון בכנסת לאלימות משטרתית נגד המפגינים: "ברגעים האלה מתקיימות עבודות של קק"ל באדמות של משפחת אל אטרש בנגב, עבודות שתחת המעטה של לנטוע יערים מתקיים גזל של אדמות. בינתיים, גם אלימות מופעלת מול הציבור הערבי הבדואי שם, יש שם מעצרים, כולל העיתונאי יאסר עוקבי".

בתנועת "רגבים" צייצו: "מה שלא נכון - אלו לא אדמות הפזורה הבדואית, אלא אדמות מדינה. מה שכן נכון - חברי רע"מ והמשותפת רוצים להפוך את המדינה לאדמות הפזורה.

ח"כ גבי לסקי (מרצ) הגיבה על מעצרו של העיתונאי יאסר עוקבי ומסרה: "אני קוראת למשטרת ישראל לשחרר באופן מיידי את עיתונאי מעריב יאסר עוקבי ממעצר. עוקבי ביצע את עבודתו כעיתונאי ולא הייתה כל הצדקה לעצור אותו. מעצרם של עיתונאים מהווה פגיעה חמורה בחופש העיתונות ובזכות הציבור לדעת. יש לשחרר את עוקבי באופן מיידי".

בעקבות מעצר העיתונאי יאסר אל- עוקבי, ממרכז "אעלאם" (המרכז הערבי לתקשורת וחירות המדיה), נמסר: הברוטאליות שבה הותקף העיתונאי יאסר אלעוקבי ומעצרו לאחר מכן הם הוכחה ליחס המשטרה אל האזרחים הערבים, גם שהם נמצאים בשטח מתוקף תפקידם. המקרה של אלעוקבי אינו היחיד; תקיפת העיתונאים הערבים בשטח (מתחילת השנה תועדו 13 מקרי אלימות מצד כוחות המשטרה נגד עיתונאים וכתבים) הפכה ל- "מסורת" ולשיגרה בהיעדר הנחיות ברורות לשוטרים, הנחיות שיאפשרו לעיתונאים לעשות את עבודתם ואת שליחותם".

הליכוד מסר בתגובה לאירועים: "בכל יום ממשלת בנט-רע״מ יורדת לשפל אנטי-ציוני חדש. לראשונה מזה 73 שנה, חברה בכירה בממשלת ישראל מתנגדת לנטיעת עצים בארץ ישראל. בנט, תתבייש".

מנסור עבאס: "אנחנו עומדים כאן מאוחדים, כדי לשמור על חייהם על רכושם וזכויותיהם של תושבי הנגב הבדואים. על הקרקע הזאת פה הם נולדו ופה הם ימשיכו לגור ולחיות ולהתפרנס בכבוד. היום 300 אלף תושבים עברים בדואים בנגב המדינה טוענת שהם פולשים. הם לא פולשים, הם נולדו כאן ויישארו כאן על האדמה הזאת. זכותם לשמור על האדמה שלהם לגור כאן לחיות כאן ולהתפרנס בכבוד מהאדמות האלה מי שטוען היום שאיכות הסביבה שהנוף של האזור ובא לטעת עצים אנחנו שואלים אותו ואז זה אמרתי כמה וכמה פעמים לאנשים בירושלים - 'העץ לא חשוב יותר מבן אדם זה הזמן שמדינת ישראל כולה, הממשלה הכנסת כל הרשויות יתעשטו ויכירו שיש כאן אנשים שיש להם זכויות על הקרקע הזאת אנחנו נפעל כדי לקם מתווה הוגן, צודק, רחב וכולל ולתת תשובות לאנשים האלו לא מתקבל על הדעת".

ממשטרת ישראל נמסר: "במהלך עבודות הקרן הקיימת לישראל באזור הדרום, פלשו לשטח המאובטח עשרות בני אדם וביניהם נשוא פנייתך, במטרה למנוע את העבודות במקום תוך שהם מפרים את הסדר הציבורי. לאחר הרחקת המתפרעים מהמקום, המשיך החשוד להפר את הסדר, סירב להזדהות בפני השוטרים ועל כן עוכב לתחנה. למרות האמור, האירוע יבדק".