עורכי ויקיפדיה העברית מחקו הבוקר (שלישי) את הערך על נפילתו של לוחם מג"ב, בראל שמואלי ז"ל, שנפצע בהיתקלות מול מחבלים בגבול עזה באוגוסט האחרון וכעבור כמה ימים מת מפצעיו. ההחלטה התקבלה לאחר הצבעה שקיימו העורכים.

הילה רחימי, אחותו של שמואלי, כתבה בדף הפייסבוק שלה פוסט זועם על ההחלטה: "חשבתי שלא יכול להיות יותר כואב. מאז שבראל נהרג חוויתי, חווינו כל המשפחה, כאב בכל איבר בגוף, כמו שריפה. היום נדהמתי לגלות שעורכים הצבעה האם להשאיר את הערך של בראל בויקיפדיה. קולטים? גיבור ישראל, לוחם שסיכן את חייו פעם אחר פעם, שהיה מוכן למות למען המדינה.

"יש יותר סמל לאומי מזה? יש יותר בטוח מזה? יש יותר נכון שהערכים של בראל, הרעות, אומץ לב, ההקרבה, יגיעו לכל נער ונערה? הגוף עייף ממלחמות, הנפש לא יכולה עוד להלחם. אנחנו מכונסים באבלנו העמוק, תחושת נוראית שחיים איתה כל יום, כל דקה. את בראל לקחו לנו. מחקו לנו. אני לא יודעת מי מחליט את ההחלטות האלה, אבל מי שהצביע בעד מחיקת הזיכרון שלו, הדבר היחיד שנותר לנו, שידע שהוא ירק לנו בפרצוף".

אמו של בראל, ניצה שמואלי, אמרה ל-103FM: "אתמול במקרה התקשר אליי אדם זר וסיפר לי על זה, אחרת לא הייתי יודעת. הרגשתי שרוצחים לי את הילד בפעם השנייה. אנחנו גם ככה כואבים, מתאבלים ומנסים להגיע להרבה דברים שעדיין לא קיבלנו, כמו תשובות לגבי איך ולמה זה קרה, ולמה לא היה מי שיפקח עליו. לקבל דבר כזה זה באמת להרגיש שרוצחים אותנו בפעם השנייה".

"אני חושבת שבראל באמת גיבור ישראל, הוא לוחם שסיכן את החיים שלו למען המדינה, והוא באמת סמל ומודל לחיקוי. הוא ממש מודל לחיקוי, וחבל לנו מאוד. אנחנו מאוד מאוכזבים, כואבים, אין לי מה להוסיף יותר מלבד הכאב", הוסיפה.

כשנשאלה האם מחיקת הערך מבטאת את העובדה שהשמאל שולט גם בויקיפדיה, השיבה: "מסתבר. אבל אני לא לוקחת צד פוליטי, אני לא יודעת מי. כנראה שאותם אנשים שהחליטו להסיר את בראל הם אנשים צרי עין, והם לא מסוגלים להגיע למעמד כמו בראל והמשפחות שנתנו את הילדים למדינה. חבל מאוד".

"אני אגיד לכם מה קורה. הכירו בו, הוא היה גיבור וסמל לאומי. המקרה שלו שונה מהרבה חיילים שנהרגו, כי המקרה של בראל צולם. החמאס, שרצח את הבן שלי, צילם הכל, ובגלל זה המקרה היה כל כך מתוקשר. זה לא כי הוא היה גיבור יותר מכל חייל שהלך. הוא שווה ערך לכל חייל שנרצח, פשוט החמאס דאג לצלם ולצחוק על מדינה שלמה, וזו הסיבה שבראל התפרסם. חבל מאוד, הייתי רוצה את בראל לידי ושלא יתפרסם", הוסיפה שמואלי.