סוף למפות המודפסות בצה"ל: עד סוף השנה הנוכחית תהיה בידיהם של כל המפקדים, מרמת המ"כ, מפה דיגיטלית שבה יהיו כל הגזרות הרלוונטיות לאימונים ולפעילות מבצעית. המפות יוצגו על בסיס פלטפורמה של טלפון נייד, שלא יהיה מחובר בסים ולא יתפקד כטלפון אלא רק כמפה דיגיטלית, וזאת כדי להגן על ביטחון המידע. בצה"ל מעריכים כי עד סוף השנה הבאה יושלם המהלך גם במערך המילואים.


העזר הדיגיטלי שיחליף את המפות מכונה אול"ר - ראשי תיבות של אמצעי ורסטילי רשתי. מדובר בפרויקט משותף למחלקת מודיעין שדה באמ"ן, זרוע היבשה ואגף תקשוב. אין מפקד שדה שהמפות המנוילנות בלוחות התדרכים ובכיס הנפוח של המדים לא מלוות אותו כזיכרון בשירות, כמו גם הסימון על המפות והחובה לשנות ולחתום על מפות בהתאם לצורך גיאוגרפי. כל אלה יהיו בקרוב נחלת העבר, היסטוריה.

בשנים האחרונות הלכו והחליפו האמצעים הטכנולוגיים ומערכות השליטה והבקרה הקיימים במפקדות ובכלי הרכב המבצעיים - את האמצעים המסורתיים. השימוש במפות מנוילנות בתדריכי המפקדות הלך והתמעט, ועזרים טכנולוגיים תפסו את מקומן. השנה זה יקרה גם ברמת המפקד הזוטר והלוחם בשטח.

המפות הדיגיטליות יאפשרו ניהול של הבטיחות באימונים, כמו גם ניווט בשטח אויב, ויכללו את מפות רצועת עזה ושטחים לעומק סוריה ולבנון.
יתרון נוסף הוא העדכון הפשוט יחסית של המפות בהתאם לאופי הפיעלות, בניגוד למפות המודפסות, שעודכנו בתדירות נמוכה בשל כמותן האדירה.

האול"ר הוא למעשה מכשיר סלולרי מדגם אזרחי, שהומר לשימוש צבאי ומנותק לחלוטין מחיבור לרשת. נקודות עגינה יעודיות יוצבו ביחידות השונות ויאפשרו את עדכון המפות באופן שוטף כל כמה חודשים. המכשיר גם יאפשר בהמשך בנייה של תוכנות ניווט לתמרון.

גורם בכיר באמ"ן אמר ל"מעריב": "הפלטפורמה החדשה מהווה מהפכה בעדכניות העזרים ותשתית הידע, והיא תאפשר ללוחמים ולמפקדים להיות אפקטיביים יותר במשימות ההגנה, התמרון והפעלת האש". בצה"ל מוסיפים כי המהלך יאפשר חיסכון במשאבים, בזמן, בכוח אדם ובהרבה מאוד מקום שנדרש לאפסן את אותן מפות מודפסות ביחידות השונות, שיישארו כגיבוי לאימונים, לניווטים ולשדה הקרב, אבל בכמויות קטנות בהרבה.