תחקיר צה"ל העוסק במותו של עמאר עבד אלמג'ד אסעד, פלסטיני כבן 80, לפני כשלושה שבועות, הוצג לרמטכ"ל אביב כוכבי. על פי מסקנות התחקיר, הוחלט כי מפקד גדוד "נצח יהודה" יינזף על-ידי מפקד פיקוד המרכז. בעניינם של מפקד הפלוגה ומפקד המחלקה יינקטו הליכי הדחה מידיים והם לא ישרתו בתפקידי פיקוד משך שנתיים. 

על פי התחקיר, באירוע התרחשו כשל ערכי של כוח צה"ל וטעות בשיקול הדעת, תוך פגיעה חמורה בערך כבוד האדם. בתחקיר נקבע כי הכוח לא השתמש באלימות מעבר להתגברות על התנגדותו של אסעד, אך הכוח כשל בכך שעזב את המקום והשאיר את אסעד שוכב, מבלי לוודא את מצבו. 

הרמטכ"ל קיבל את מסקנות התחקיר וקבע כי מדובר באירוע ערכי חמור ביותר ואמר: "עזיבת הכוחות את הזירה והותרתו של אסעד במקום מבלי לוודא את מצבו, מעידה על קהות חושים ומנוגדת לערכי צה"ל ובמרכזם החובה לשמור על כבודו של כל אדם באשר הוא אדם". הרמטכ"ל הורה כי מסקנות התחקיר הפיקודי ולקחיו יילמדו ויוטמעו בקרב כלל הכוחות, על מנת למנוע הישנותם של מקרים דומים.

לאחר האירוע נפתחה חקירה של המשטרה הצבאית במסגרתה נחקרו עד כה שורה של קצינים, חיילים ועדים נוספים. גורמי החקירה פועלים לאיסוף ראיות רלוונטיות, תוך ניסיונות מאומצים לתיאום עם עדים פלסטיניים. עם סיום החקירה, יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית ותתקבלנה החלטות במישור המשפטי ביחס למעורבים באירוע.  

בתחקיר עלה כי במהלך הלילה נערכה ביהודה ושומרון פעילות מבצעית לסיכול פעילות טרור ולאיתור אמצעי לחימה. במסגרת הפעילות עצר כוח צה״ל כלי רכב לבידוק. באחד מכלי הרכב נהג עמאר אסעד, אשר לא נשא עמו תעודה מזהה וסרב לבדיקה. 

על מנת לאפשר את המשך פעילות הכוחות, ובשים לב לחוסר שיתוף הפעולה מצידו, התנגדותו והתפרעותו, הונחה רצועת בד על פיו למשך זמן קצר ונאזקו ידיו. אסעד נלקח לחצר מבנה סמוך, לשם הובאו שלושה פלסטינים נוספים שעוכבו אף הם על ידי הכוח הצבאי. בתום הפעילות, לאחר כחצי שעה, שחררו הלוחמים את הפלסטינים ואסעד שוחרר מהאזיקה. מהתחקיר עלה כי הכוח לא זיהה סימני מצוקה או סימנים מחשידים אחרים בנוגע למצבו הבריאותי, ועל רקע התנהגותו, הלוחמים סברו כי הוא ישן ולא ניסו להעירו. מספר שעות לאחר מכן התקבל הדיווח על מותו. לפי ממצאים חלקיים מדו"ח הנתיחה, כפי שהועברו על-ידי הפלסטינים, מותו של אסעד נגרם מדום לב.