ראש הממשלה נפתלי בנט, נואם בפתיחת הכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) שמתקיים באוניברסיטת תל אביב. הכנס נועד לדון בסוגיות ביטחוניות שעל הפרק, לרבות האיום האיראני והפלסטיני, תקיפות סייבר פוטנציאליות, והתססה ברשתות החברתיות.

בפתח דבריו אמר בנט: "מי שיצא לו לנווט בלילה קר בשטח מלא סכנות, יודע שאינטואיציה יכולה להיות דבר מתעתע. מיי שוסמך רק על מזל ותחושת הבבטן - ברוב המקרים לא יגיע רחוק. צריך יעד, מצפן, שיאותת לך איפה אתה עומד ביחס ליעד. כשהקמנו את הממשלה לפני קצת יותר משבעה חודשים, הייתה תחושה שצריך להציל את הדימום ולהציל את ישראל מעצמה. מאז עשינו כמה צעדים לייצב את הספינה, העברנו תקציב, ניערנו אבק במשרדי הממשלה, ביחסי החוץ חיממנו יחסים שהתקררו במיוחד עם ארה"ב ופתחנו דף חדש בין ישראל לעולם".

בנט הוסיף: "בביטחון השוטף, הרגענו לעת עתה את המצב בדרום ואנחנו פועלים לבלום גם ביו"ש. בתוך ישראל עצרנו את המערבולת הפוליטית. אנחנו יותר עוסקים באזרחים ופחות במנהיג, אפילו מהדורות החדשות התקצרו וזו בשורה גדולה".

מערכת הגנה אווירית בלייזר (צילום: דוברות משרד הביטחון)
מערכת הגנה אווירית בלייזר (צילום: דוברות משרד הביטחון)

מערכת הלייזר החדשנית ליירוט רקטות
בהמשך דבריו הודיע בנט על מערכת לייזר חדשנית ליירוט רקטות, זאת לאחר שחשף אותה לראשונה ב"מעריב סופהשבוע". בראיון לבן כספית אמר בנט: "ברגע שתהיה לנו הגנת לייזר מלאה מטילים ורקטות, זה מנטרל לגמרי את השקעת העתק של איראן, דרך חיזבאללה, להקים סביבנו את המערך הטילאי והרקטי. ביום אחד זה יימחק. הרי הקרב הוא כלכלי. היום הם יורים קסאם שעולה 200 דולר, ואנחנו מיירטים אותו בטיל שעולה 100 אלף. בלייזר זה מתהפך. יש השקעה גדולה בהתחלה, אבל הפעימה היא חינם".

בנט התייחס לכך בכנס ואמר: "ברגע שתהיה לנו הגנת לייזר מלאה מטילים ורקטות, זה מנטרל לגמרי את השקעת העתק של איראן, דרך חיזבאללה, להקים סביבנו את המערך הטילאי והרקטי", התייחס ואמר כי "המערכת ליירוט באמצעות לייזר תכנס לפעולה בצה"ל בתוך כשנה". בנט הדגיש: "בהתחלה תכנס באופן ניסיוני ובהמשך באופן מבצעי. בתחילה בדרום ואז במקומות אחרים. זה יאפשר לנו, בטווח הבינוני-ארוך, להקיף את ישראל בחומת לייזר שתגן עלינו מטילים, רקטות, כטב"מים ואיומים אחרים ולמעשה תיקח מהאויב את הקלף החזק ביותר שיש לו נגדנו".

"המשוואה תתהפך", הוסיף בנט. "הם ישקיעו הרבה ואנחנו מעט. אם אפשר ליירט טיל או רקטה בפולס חשמל שעולה כמה דולרים, אנחנו בעצם מאיינים את טבעת האש שהקימה איראן על הגבולות שלנו. הדור החדש הזה של הגנה אווירית ישראלית יוכל גם לשמש את ידידותינו במרחב, שגם הן חשופות לאיומים קשים מאיראן ושלוחיה".

בהמשך התייחס לשיחות הגרעין בין המעצמות לאיראן: "זו ההגדרה למשא ומתן תחת אש. שום הסכם לא יקשור את ידינו מלפעול למען הגנתנו. המערכה להחלשת איראן החלה. המערכה הזאת מתנהלת בכל המימדים: גרעין, כלכלה, סייבר, פעולות גלויות וחשאיות, לבד ובשיתוף פעולה עם אחרים".

"ככל שטהרן חלשה יותר - שלוחותיה חלשות יותר. ככל שראש התמנון רעב - זרועותיו מצומקות יותר. הסרת סנקציות והיצף של מיליארדי דולרים  למשטר הזה, משמעותם עוד רקטות, עוד כטב"מים, עוד חוליות טרור, עוד תקיפות סייבר ומבצעי תודעה. - אנחנו עוקבים אחרי שיחות הגרעין בוינה, ומקווים שהן יגמרו בלי הסכם".

"בזמן שאנשי משרד החוץ האיראני יושבים בווינה עם המעצמות, משמרות המהפכה מתנהגים כמו הבריון השכונתי ותוקפים באמירויות ובמקומות אחרים - זו ההגדרה של משא ומתן תחת אש", סיכם.