המאבק בפרויקט הדיוק של חיזבאללה: שר הביטחון בני גנץ חתם היום (ראשון) על צו תפיסה לחברות לבנוניות המספקות חומרי גלם לפרויקט של ארגון הטרור בלבנון. זו הפעם השנייה בחודשים האחרונים שהצו נחתם, במסגרת הפעילות המשותפת של אגף המודיעין בצה"ל והמטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט"ל) במשרד הביטחון.

הצו הנוכחי נחתם כנגד שלוש חברות לבנוניות, אשר מקיימות מסחר על בסיס שוטף ומתמשך עם ארגון הטרור השיעי, ואף מספקות לו ציוד לפרויקט הדיוק של הטילים, והן: "טפיילי", "אלמביצ׳" ו"ברכאת". חברות אלה סוחרות במכונות, שמנים ומערכות אוורור אשר נדרשים למערך הייצור של חיזבאללה.

ממשרד הביטחון נמסר כי צו זה הינו חלק מהנחיית שר הביטחון להדק את הלחץ הכלכלי על פרויקט הדיוק בלבנון, ומצטרף לצו תפיסה עליו חתם שר הביטחון בחודש אוגוסט האחרון כנגד חברה דומה. הצו יאפשר את הכנסת החברות לרשימות השחורות במערכות הפיננסיות בעולם.

שר הביטחון בני גנץ אמר: "במקום לעזור לאזרחי לבנון ולשיקומה, בחיזבאללה ממשיכים לסכן את אזרחי לבנון ואת המדינה כולה ולזרוע כאוס. חיזבאללה בתמיכת איראן, פוגע ביכולת לייצב את לבנון. ישראל תמשיך להושיט את ידה לעם הלבנוני ולהציע סיוע הומניטארי, ובמקביל תמשיך לשים את ידה על ניסיונות להכניס אמצעי לחימה מתקדמים שיסכנו את אזרחיה, בדגש על קידום פרויקט הדיוק האיראני שפועל מתוך לב ליבה של לבנון".