בתום פעילות מודיעינית ומבצעית משותפת של שב"כ, ימ"מ וצה"ל, סוכלה היום (שלישי) חוליית טרור בת שלושה מחבלים מאיזור שכם, אשר אחראית לשורה של פיגועי ירי בגזרה לעבר כוחות צה"ל ואזרחים ישראלים בשבועות האחרונים. שמות המחבלים שחוסלו הם אשרף אלמבסלט, אדהם מברוכ ומוחמד אל-דח׳יל, מגדודי חללי אל-אקצה של הפתח. ברכבם נמצאו שני נשקים.

עם זאת, גורם ביטחוני עדכן כי הפעילות עדיין לא הסתיימה, ובמערכת הביטחון מעריכים כי לפחות מחבל אחד מתשתית הטרור שביצעה את פיגועי הירי - נותר בחיים. הגורם הוסיף כי כוחות הימ"מ פעלו ביומיים האחרונים בשטח ללכוד את המחבלים, ולאחר שהגיע מודיעין מדויק של השב"כ בשטח, פעלו גם כוחות מסוערבים של הימ"מ.

לאחר שהמחבלים הגיעו לנקודה שאליה רצו בימ"מ שיגיע הרכב, לוחמים על מדים פרקו מהרכבים. שהבחינו בנשקים על המחבלים, פתחו באש וחיסלו את השלושה.

שלושת המחבלים שחוסלו בשכם (צילום: רשתות ערביות)
שלושת המחבלים שחוסלו בשכם (צילום: רשתות ערביות)

שר הביטחון, בני גנץ, אמר: "‏אני משבח את צה"ל, השב"כ והימ"מ שחיסלו היום את חוליית המחבלים שביצעה פיגועי ירי בשבועות האחרונים. אני הנחתי להגביר את הפעילות מול חוליות הירי ואני שמח שהייתה כאן חתירה למגע תוך ניצול אפקטיבי של האמצעים בשטח. לא נאפשר לטרור להרים את הראש. צה"ל פועל בכל אחת מגזרות הפעולה שלו - צפון, דרום, מזרח, מערב, קרוב ורחוק, מעל הקרקע ומתחת לקרקע, ומידי פעם מקבלים תזכורות קינטיות למה שראיתם עכשיו".

ראש הממשלה נפתלי בנט שיבח גם הוא את הפעולה, ואמר: "הימ"מ, שב"כ, צה"ל - כוחותינו הוכיחו היום, שוב, שאין חסינות למחבלים. ‏מי שפוגע בנו, יפגע".

בני גנץ  (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
בני גנץ (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

חבר הכנסת סמי אבו שחאדה (הרשימה המשותפת) גינה את החיסול, וכתב: "ההוצאה להורג ללא משפט של שלושת הצעירים הפלסטינים היום בשכם היא פשע חמור המתווסף לפשעי הכיבוש הישראלי היומיומיים. ‏הפשע החמור לא פחות הוא התמיכה שמקבלים פשעי הכיבוש בחברה הישראלית. זאת בנוסף, לתפקיד התקשורת שמקבלת את הנראטיב של הצבא ולא מפסיקה להדהד אותו בכל האמצעים". כמו כן, בארגון גדודי חללי אל-אקצה איימו: "דמם של שלושת השאהידים לא נשפך לשווא. התגובה תגיע, דם תחת דם".

שלושת המחבלים החמושים שהיו ברכב נהרגו במהלך התקלות עם כוחות הביטחון. אין נפגעים לכוחותינו. בסרטון שפורסם בסוכנות "שיהאב" הפלסטינית נראה הרכב בו נסעו המחבלים כשהוא מלא בסימני ירי.

כוח ימ"מ של המשטרה הוא זה שחיסל בפועל את שלושת המחבלים. בעקבות מידע שהעביר שירות הביטחון הכללי (שב"כ), פעל כח ימ"מ באזור, ובשעות הצהריים המוקדמות, במהלך היתקלות עם רכב, פתח הכח באש וחיסל את השלושה.

לחוליה שחוסלה יוחסו ארבעה פיגועי ירי שהסתיימו ללא נפגעים. גורם בטחוני מסר כי מדובר בחולית טרור שהייתה בבחינת פצצה מתקתקת והתכוונה להוציא אל הפועל פיגועים נוספים.

מפקד הימ"מ, נצ"מ ח', אמר: "בשבועות האחרונים היחידה נערכה עם שירות בטחון כללי וצהל על מנת לעצור חוליית מחבלים שמבצעת פיגועי ירי נגד כוחות צה״ל במרחב שומרון. כוחות היחידה והשב״כ פעלו סביב השעון בכדי לעצור את חברי החוליה. הלוחמים פעלו במקצועיות, דבקות במשימה תוך חתירה למגע. בראשות החוליה נתפסו 2 נשקי m16 במהלך המעצר ניסו לפתוח באש ונוטרלו. שיתוף הפעולה של היחידה השב"כ וצה"ל הינו שובר שיוויון בלחימה בטרור, חוליות המחבלים ידעו שהשב״כ והימ"מ בשת״פ צה"ל יגיעו לכל מחבל שינסה לפגוע בכוחותינו ובאזרחי מדינת ישראל". 

הנשקים שאותרו ברכבם של המחבלים (צילום: דוברות המשטרה)
הנשקים שאותרו ברכבם של המחבלים (צילום: דוברות המשטרה)