גדודי אל-אקצא איימו היום (שלשי), בתגובה לחיסולם של שלושה מחבריהם בשכם, כי "דם ישולם בדם". מהארגון נמסר כי דמם של השלושה לא הותר לשווא וכינו את הפעולה "פחדנית", והבהירו כי התגובה לכך תגיע.

חיסול חוליית מחבלים בשכם, קרדיט: רשתות ערביות


כזכור, בתום פעילות מודיעינית ומבצעית משותפת של שב"כ, ימ"מ וצה"ל, סוכלה חוליית הטרור, בת שלושת המחבלים מאיזור שכם, אשר אחראית לשורה של פיגועי ירי בגזרה לעבר כוחות צה"ל ואזרחים ישראלים בשבועות האחרונים. שמות המחבלים שחוסלו הם איברהים אל-נאבלסי, אדהם מברוכ ומוחמד אל-דח׳יל, מגדודי חללי אל-אקצה של הפתח. ברכבם נמצאו שני נשקים.

שלושת המחבלים החמושים שהיו ברכב נהרגו במהלך התקלות עם כוחות הביטחון, כאשר לא היו נפגעים לכוחותינו. לחוליה שחוסלה יוחסו ארבעה פיגועי ירי שהסתיימו ללא נפגעים. גורם בטחוני מסר כי מדובר בחולית טרור שהייתה בבחינת פצצה מתקתקת והתכוונה להוציא אל הפועל פיגועים נוספים.

קריאות נקמה

במקביל לכך, זעם מתחולל ברחוב הפלסטיני בעקבות החיסול: ארגוני הטרור איימו להגיב נגד ישראל ובהנהגת הרשות הפלסטינית קראו לחקירה בינלאומית. מושל שכם, איברהים רמדאן, הודיע כי מחר תתקיים שביתה כללית בעיר. מזכ"ל תנועת פת"ח בשכם, מוחמד חמדאן, מסר כי החיסול הוא "פשע נבזי" ואיים כי התנועה "תגיב לפשעים של המתנחלים וכוחות הכיבוש הישראליים".

בחמאס קראו לפעיליהם להצטרף למסע הלוויה של שלושת המחבלים כדי "להרגיז את האויב ולשלוח מסר ברור, שההתנגדות היא דרכנו להשיב את הזכויות השדודות שלנו". הג'יהאד האסלאמי והזרוע הצבאית של גדודי אל-קודס הכריזו כי ,"הפשע הפחדני הזה רק יגביר את כוחה של ההתנגדות שלנו, את הנחישות להמשיך בנתיב ההתנגדות והג'יהאד".

ממשלת הרשות הפלסטינית קראה להקים ועדת חקירה בינלאומית לבחינת "הפשע האיום" בשכם ופנו לאו"ם ולארגוני זכויות האדם לגנות את ישראל "ולהביא את המבצעים לדין". "אנחנו קוראים לבית הדין הבינלאומי למלא את תפקידו", נמסר ממשרד החוץ.

מיד לאחר החיסול, הגיעו רבים לזירה וקראו לנקום את מותם של השלושה. גם ברשתות החברתיות פורסמו קריאות לנקמה והאשימו את ישראל ב"פשעים חמורים". אולם היו גם מי שהצביעו על הנהגת הרשות כמי שמסייעת לישראל.

"איפה שירותי הביטחון של הרשות של מחמוד עבאס?", תהה אדהם אבו סלמייה, מוביל דעה פלסטיני בטוויטר. "באור יום ובלב שכם, שלושה מטובי בנינו חוסלו!! איך הם נכנסו? איך הם נהרגו? איך הכוחות הציוניים הטרוריסטיים האלה נסוגו אחרי הפשע שלהם? זוהי חרפה שאסור שתימשך בגדה של הגאווה והכבוד".