לאחר חיסול חוליית המחבלים בשכם: גורם ביטחוני עדכן היום (שלישי) כי הפעילות לאיתור מחבלים עדיין לא הסתיימה, ובמערכת הביטחון מעריכים כי לפחות מחבל אחד מתשתית הטרור שביצעה את פיגועי הירי - נותר בחיים.

חיסול חוליית מחבלים בשכם, קרדיט: רשתות ערביות

הגורם הוסיף כי כוחות הימ"מ פעלו ביומיים האחרונים בשטח ללכוד את המחבלים, ולאחר שהגיע מודיעין מדויק של השב"כ בשטח, פעלו גם כוחות מסתערבים של הימ"מ. לאחר שהמחבלים הגיעו לנקודה שאליה רצו בימ"מ שיגיע הרכב, לוחמים על מדים פרקו מהרכבים. כשהבחינו בנשקים על המחבלים, פתחו באש וחיסלו את השלושה.

גם מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, התייחס לאירוע והוסיף: "בשבועות האחרונים לוחמי הימ"מ היחידה הלאומית ללוחמה בטרור, שב"כ וצה"ל ביצעו פעולות אינטנסיביות  כנגד חוליית מחבלים אלימה שביצעה פעולות טרור כנגד כוחותינו ובאזרחים. הכוחות ביצעו פעילות מקצועית ונחושה תוך סיכון ממשי לחייהם וזיהו את חוליית המחבלים האלימה חמושה בנשקים. הלוחמים פתחו באש לעבר החולייה וסיימו את אירוע ההתקלות בזמן קצר". 

שלושת המחבלים שחוסלו בשכם (צילום: רשתות ערביות)
שלושת המחבלים שחוסלו בשכם (צילום: רשתות ערביות)


כזכור, בתום פעילות מודיעינית ומבצעית משותפת של שב"כ, ימ"מ וצה"ל, סוכלה חוליית הטרור, בת שלושת המחבלים מאיזור שכם, אשר אחראית לשורה של פיגועי ירי בגזרה לעבר כוחות צה"ל ואזרחים ישראלים בשבועות האחרונים. שמות המחבלים שחוסלו הם אשרף אלמבסלט, אדהם מברוכ ומוחמד אל-דח׳יל, מגדודי חללי אל-אקצא של פת"ח. ברכבם נמצאו שני נשקים.

שלושת המחבלים החמושים שהיו ברכב נהרגו במהלך התקלות עם כוחות הביטחון, כאשר לא היו נפגעים לכוחותינו. לחוליה שחוסלה יוחסו ארבעה פיגועי ירי שהסתיימו ללא נפגעים. בהמשך לכך, גדודי אל-אקצא איימו כי "דם ישולם בדם". מהארגון נמסר כי דמם של השלושה לא הותר לשווא וכינו את הפעולה "פחדנית", והבהירו כי התגובה לכך בוא תבוא.