שגריר רוסיה בסוריה, אלכסנדר יפימוב, גינה היום (רביעי) בראיון לסוכנות הידיעות הרוסית, RIA, את התקיפה הישראלית באזור דמשק, שהגיעה בתגובה לשיגור טיל הנ"מ לעבר ישראל הלילה. "התקיפות הללו הן כלל לא חוקיות על פי החוק הבינלאומי", אמר. במקביל לכך, אותרו בכפר ליד ג'נין חלקי הטיל ששוגר מסוריה.

רכבים, בתים ויעדי מיליציות פרו-איראניות: צפו בנזקי תקיפת ישראל בסוריה

תקיפה בסוריה, פיצוץ בנמל לטקיה (צילום: רויטרס)

"רוסיה מגנה בכל תוקף את הפשיטות הישראליות על סוריה וקוראת להפסקתן", הוסיף, "הבהרנו את עמדתנו בנושא באופן עקבי 'לירושלים המערבית'". 

יפימוב ציין כי מעבר לכך שבתקיפה אמש נהרג חייל, האירוע ערער את האזור כולו: "התקיפה גרמה להרג, לנזק משמעותי ברכוש, להפרת הריבונות הסורית ומהווה איום על התנועה האווירית האזרחית הבינלאומית". בסיכום דבריו הדגיש השגריר כי התקיפה מחמירה עוד יותר את המצב הצבאי-מדינה השורר בסוריה בין כה וכה. 

דובר ארגון חמאס, עבד אל-לטיף אל-קנו, גינה גם הוא את התקיפה, ואמר: "התוקפנות הזו משקפת את פעילות הכיבוש באזור, הדורשת הרתעה והתעמתות מולה. אנו מגנים זאת".

נזקי התקיפה שיוחסה לישראל בסוריה (צילום: רשתות ערביות)
נזקי התקיפה שיוחסה לישראל בסוריה (צילום: רשתות ערביות)

כזכור, דובר צה"ל עדכן בשעה 1:00 לערך, כי הופעלה התרעה באזור אום אל פחם ובמרחב השומרון, בעקבות זיהוי טיל נגד מטוסים ששוגר משטח סוריה לעבר ישראל. הטיל התפוצץ באוויר, כך על פי ההודעה, ולכן לא בוצע יירוט בפועל.

זמן לא רב לאחר מכן, דובר צה"ל עדכן כי הותקפו מטרות טק"א בסוריה בתגובה, לרבות מכ"ם סורי וסוללות נ"מ ששיגרו טילים לעבר מטוסי חיל האוויר. על פי דיווח בסוכנות הידיעות SANA, חייל סורי נהרג וחמישה נוספים נפצעו כתוצאה מהתקיפה. 

חלקי הטיל ששוגר מסוריה ונפלו בכפר הפלסטיני ג'בע שליד ג'נין (צילום: רשתות ערביות)
חלקי הטיל ששוגר מסוריה ונפלו בכפר הפלסטיני ג'בע שליד ג'נין (צילום: רשתות ערביות)