לוקהיד מרטין-סיקורסקי ומשרד ההגנה האמריקאי, השלימו טיסה אוטונומית מלאה במסוק בלקהוק, ללא אנשי צוות על המסוק. הטיסה, הראשונה מסוגה בעולם, התבצעה באמצעות מסוק בלקהוק UH-60A. הטיסה התבצעה במשך כ-30 דקות מעל בסיס חיל האוויר האמריקאי בפורט קמפבל, קנטקי. זאת, ציינו בלוקהיד מרטין, ללא אף איש צוות אוויר במסוק. צפו בטיסה האוטונומית: 

טיסה ראשונה של מסוק בלאקהוק ללא טייס. צילום: לוקהיד מרטין ו-DARPA

בחברה ציינו כי "מסוק הבלקהוק הותקן עם מערכת ההטסה האוטונומית Sikorsky MATRIX, שמהווה פריצת דרך לאפשרויות ביצוע משימות מוסקות מכל הסוגים בתנאי מזג אוויר מגבלתיים או באזורים עם חסימות באמצעות הקשר".

בלוקהיד מרטין-סיקורסקי הסבירו כי מדובר בארכיטקטורה גמישה ובעלת פוטנציאל גידול, המאפשרת התקנה על פלטפורמות מאוישות ותורמת להורדת עומס העבודה מצוות הטיסה והגברת האוטומציה בפלטפורמה הקיימת. "התוכנית מקדמת את הגברת האוטומציה במערכות מוסקות כבר 50 שנה, ועוסקת במקביל במערכות מאוישות מרחוק. מטרת התוכנית היא תמיכה טכנולוגית מלאה וביצוע מלא של הטיסה, מההמראה עד הנחיתה, התמודדות עם מגוון תרחישים מבצעיים ותקלות שונות, ניווט, התגברות על מכשולים קרקעיים ועוד", אמרו עוד בחברה. 

מסוק בלקהוק בטיסה אוטונומית (צילום: לוקהיד מרטין ו-DARPA)
מסוק בלקהוק בטיסה אוטונומית (צילום: לוקהיד מרטין ו-DARPA)

מסוק הבלקהוק בטיסה אוטונומית בארה''ב (צילום: לוקהיד מרטין ו-DARPA)
מסוק הבלקהוק בטיסה אוטונומית בארה''ב (צילום: לוקהיד מרטין ו-DARPA)


בנג'מין וויליאמסון, טייס הניסוי הראשי בפורט קמבפל, אמר: "המערכת תאפשר לטייסים לעבור בצורה בטוחה מטיסה רגילה לאוטונומית בכל שלב במשימה באמצעות לחיצה על כפתור בקוקפיט. בכך, יתאפשר להם להוריד מעומס העבודה במגוון רחב של משימות או בתנאי מזג אוויר ירודים או בסביבה מאוימית. חשוב מכך ALIAS, תזהה בצורה אוטומטית סכנות למסוק או לביצוע המשימה שעלולות לגרום לתאונה, ובכך לשמור על חיי הצוות והלוחמים".