העימותים בשכונת שייח' גראח' ממשיכים גם הערב (ראשון), כאשר המשטרה הודיעה כי מאז שעות הבוקר עצרה לחקירה 12 חשודים במעורבות באירועי הפרת סדר ציבורי ואלימות. על פי החשד, שניים מהחשודים ריססו גז פלפל על עוברים ושבים בשכונה, כאשר חשודים נוספים נעצרו בחשד להשלכת אבנים ובקבוקים.

בתוך כך, מאות הגיעו להפגנת המחאה בשייח ג'ראח, בהם חברי הכנסת אחמד טיבי, עופר כסיף ואוסמה סעדי, שהתקרבו אל העמדה הפרוביזורית שהציב בשעות הבוקר ח"כ בן גביר. הגעתם של חברי הכנסת מהרשימה המשותפת אל השטח בו התקבצו אנשי עוצמה יהודית ותומכים הביא להתססת הרוחות במקום. המשטרה שימשה כחיץ, ופעלה למניעת פגיעה פיזית בין הצדדים.

אחמד טיבי במהומות בשייח ג'ראח (צילום: נדב גולדשטיין/TPS)
אחמד טיבי במהומות בשייח ג'ראח (צילום: נדב גולדשטיין/TPS)

מהומות בשייח ג'ראח. צילום: מעיין ברבי/TPS

במקום החלו הפרות סדר, כמו שהתרגלנו אליהן בימים האחרונים, אשר כללו דחיפות בין הצדדים. היו קללות לעבר הח"כים, תושבים יהודיים ותומכים בהם הגיעו עם דגלי ישראל ומנגד התושבים הערביים הפגינו מנגד.

לטענת חבר הכנסת בן גביר, בזמן שנפגש עם מפקד מחוז ירושלים דורון תורגמן בלשכתו, מאות שוטרים פשטו על הלשכה בשייח' ג'ראח, שם התקיימה הפגישה. במהלך פעילות הכוחות במקום התלקח עימות בין הצדדים, במהלכו התעלף חבר הכנסת ופונה לבית החולים להמשך קבלת טיפול רפואי. 

עימות בין בן גביר למשטרה, ללא קרדיט

האירועים האחרונים מתקיימים על רקע כניסתו לשכונה של חבר הכנסת איתמר בן גביר, אשר הקים את לשכתו בבית משפחה שהוצת במהלך סוף השבוע, כמחאה על אוזלת ידה של המשטרה בטיפול בתלונה. בתגובה לכניסתו לשכונה, חמאס הגיב באיום: "המעשים הללו עלולים לגרום לפיצוץ, פלסטין תעלה באש". כמו כן, הארגון פנה למצרים באזהרה: "הכיבוש משחק באש". בתוך כך, ישנן קריאות בציבור הפלסטיני לצאת ולהתעמת עם המתנחלים בשכונת שייח' ג'ראח.

בן גביר מסר את תגובתו לאיומים, ואמר: "בעקבות איומי החמאס לפגוע בלשכה הפרלמנטרית שהקמנו היום בשמעון הצדיק, וכוונתם של גורמים קיצוניים להפר את הביטחון כאן, אני מבקש מכולכם להגיע הערב. פעילי המפלגה נקראים להגיע היום החל מהשעה 16:00 ולאורך שעות הערב כדי לחזק את התושבים היהודיים בשכונה".