שרת הפנים, איילת שקד, חתמה היום (שני) על צו איסור יציאה מהארץ לשייח' ראאד סלאח, אשר השתחרר בדצמבר האחרון מן הכלא. גורמי ביטחון המליצו לשרה על מניעת יציאתו מהארץ על מנת לפגוע במאמציו לחדש ולהרחיב את פעילותו ופעילות התנועה האסלאמית.

"אין מדובר במקרה זה בכל הגבלה של חופש ביטוי אלא במניעת ואיסור הסתה ותמיכה בארגון טרור. זכותו של הנאשם, כמו כל אחד אחר, לבקר את הממשלה ואת העומד בראשה. ואולם אין לו כאדם, ובמיוחד כמנהיג בקהילתו, את הזכות להסית ולתמוך בפעולות טרור המנוגדות לחוק", פסקו אז השופטים, ביום הרשעתו.

כזכור, בנובמבר 2019 הורשע סלאח בהסתה ובהבעת תמיכה בטרור, ובפברואר 2020 גזר עליו בית המשפט עונש מאסר בן 16 חודשים. בשנת 2016 ריצה עונש מאסר בן תשעה חודשים, לאחר שהורשע על ידי בית המשפט בעבירות של הסתה לגזענות. 

עם שחרורו של מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, בדצמבר האחרון, הוא התקבל בקריאות הידד על ידי מאות אנשים בעירו, אום אל פחם, בעת שנכנס אליה. מאות מתושבי העיר נאספו סמוך לביתו, נכנסו איתו פנימה עד לפתח הבית, ופצחו בריקודים ושירים.

ממאור צמח יו''ר לך ירושלים ומתנועת אם תרצו נמסר: "יישר כוח לשרת הפנים. מדובר במסית המרכזי בקרב ערביי ישראל. המהלך המשלים צריך להיות העמדה לדין על הסתה ומעצר בית קבוע, במקום להמשיך לאפשר לראאד סלאח את סבב ההסתה שהוא מקיים כעת ברחבי הארץ".