בכיר הג'יהאד האסלאמי, שיח' חאלד אל-בטש התראיין היום (שני) לרדיו אל-קודס ואיים על ישראל: ההתנגדות מוכנה לקרב 'חרב ירושלים 2' ('שומר החומות') להגנה על ירושלים ושייח ג'ראח". דברים אלו מגיעים לאחר שח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) הקים את לשכתו בשכונת שייח' ג'ראח בירושלים, וגרם להתפרעויות והפרות סדר בשטח.

"אנו קוראים לכולם לפעול על מנת לעצור את מה שעושה האויב בשייח ג'ראח ולשמור על השקט הקיים. מה שעושה ההתנגדות בגדה זה מהלך רציני למניעת הריסת בתים. התגובה הברורה שהפגינו גדודי אל-קודס, חטיבת ג'נין וגדודי חללי אל-אקצא, מבטאת את הרצון הפלסטיני להדוף את התוקפנות", אמר הבכיר בג'יהאד.

"האינתיפאדה מול הכובש היא הדרך היחידה להגן על בתינו מהריסה, ותגובה בנשק היא ההתנגדות בגדה המערבית הכבושה", ציין אל-בטש: "לא נשקוט על ניסיונותיו המתמשכים של האויב לייהד את שייח' ג'ראח ולגרש אנשים בחשכת הלילה, ואין לקבל עניין זה. טיהור אתני בשייח ג'ראח מבקש התערבות לאומית איסלאמית כדי להתמודד עם המדיניות הציונית הזו".

כזכור, במוצאי השבת החלו הפרות סדר אלימות בשכונת שייח' ג'ראח בירושלים בין מתפרעים לבין כוחות הביטחון. למחרת, חבר הכנסת מהציונות הדתית פתח את לשכתו הפרלמנטרית בשכונת הטעונה בירושלים, ובעקבות הגעתו למקום, פרצו הפרות סדר אלימות שכללו קטטות והשלכות חפצים. 

דובר חמאס, מוחמד חמאדה, הגיב גם הוא למאורעות האחרונים וקרא לפלסטינים ברחבי יהודה ושומרון לצאת ולהתעמת עם כוחות הביטחון: "אנו קוראים לעמנו להצית את נקודות המגע עם הישראלים בגדה המערבית, בירושלים ובפנים הארץ, בתגובה לתוקפנות הכיבוש בשייח ג'ראח".