התרעת צבע אדום נשמעה היום (שישי) באזור הגליל העליון ודרום רמת הגולן. מצה"ל נמסר כי כלי טיס קטן חצה משטח לבנון לישראל. בעקבות החצייה הופעלה התרעה, שוגרו מיירטי כיפת ברזל והוזנקו מטוסי ומסוקי קרב.

זמן קצר לאחר האירוע, צה"ל פרסם כי הטיסן חצה לשטח ישראל כאשר מערכות הגילוי עקבו אחר מסלולו. הופעלו מסוקי ומטוסי קרב, שוגר מיירט כיפת ברזל, אך לא נרשם יירוט מוצלח והופעלו התרעות לעורף. לאחר דקות הטיסן שב ללבנון.

אתמול, הפילו כוחות צה"ל רחפן של ארגון הטרור חיזבאללה בגבול הצפון. שעות מספר לאחר מכן, ארע אירוע דומה עם רחפן שזוהה במרחב הגבול בין דרום רצועת עזה לשטח ישראל והופל.

ההתרעות נשמעו בשמי הגליל ורמת הגולן לראשונה מזה כחצי שנה. בפעם הקודמת, באוגוסט 2021, האזעקה נשמעה בקיבוץ שניר, נווה אטי"ב ועין קנייא אשר ברמת הגולן. בעקבות ירי הרקטות, צה"ל החל להגיב בירי ארטילרי לעבר מטרות בלבנון. באותם השיגורים, הדי פיצוצים נשמעו גם בהר דב, נבדק האם מדובר בנפילה או ביירוט. בסך הכל נרשמו מעל לעשרה יירוטים, במה שמוגדר כ"ירי משמעותי". 

מוקדם יותר השבוע איים מזכ"ל חיזבאללהחסן נסראללה, באירוע לציון 30 שנה להתנקשות בקודמו בתפקיד, כי "יש בידינו את היכולת להפוך אלפי טילים לטילים מדויקים".

בנוסף, הוא התייחס למצב בסוריה ואמר כי "האויב הישראלי מנסה למנוע את הגעתו של הנשק האיכותי ללבנון דרך התקפות בסוריה. יש לנו את היכולת להמיר את הטילים שלנו ולהפוך אותם למדויקים. אנחנו כבר עושים את זה במשך שנים".