מלחמת רוסיה-אוקראינה ככל הנראה רחוקה מלהסתיים, ותמונות לווין שפורסמו אתמול חשפו תיעוד מטריד של שיירת כוחות רוסים המשתרעת על פני 64 ק"מ, הנעים לכיוון קייב במטרה לכתר אותה. במהלך הלילה נשמעו הדי פיצוצים באזורים רבים במדינה, והעיר חרסון נפלה בידי הרוסים. תא"ל (מיל') יגאל סלוביק, קצין שריון ראשי לשעבר, שוחח על כך היום (רביעי) עם ינון מגל ובן כספית, בתוכניתם ב-103FM, וניתח את הזווית הצבאית במלחמה. 

בפתח דבריו אמר: "כניסה של טור של משוריינים לקייב, אם הרוסים מחליטים שזה יקרה - זה יקרה. הטנקים יתפרסו ברחובות של קייב עצמה אבל אז יתחיל האתגר האמיתי - איך מחזיקים מרחב אורבני צפוף עם מספר גדול של אזרחים. האתגר הגדול הוא איך אתה מנהל לוגיסטיקה של מבצע כזה, שלפחות עד עכשיו, ממה שרואים, אין הצטיינות יתרה".

על המאמץ האוקראיני לבלום את הפלישה אמר: "בקבוקי מולוטוב לא מנצחים טנקים. השאלה עד כמה הצבא הרוסי נערך להתכונן ללוחמה במרחב בנוי, ועד כמה הצבא והאזרחים האוקראינים נערכו להילחם בתוך מרחב בנוי בצורה של לוחמת גרילה כנגד אותו מערך. להניע כוחות מתמרנים ולהביא אותם ליעד, בכך הרוסים יצליחו. הסיפור האמיתי זה איך אתה מצליח בשהייה במרחב הבנוי".

סלוביק הוסיף: "לפחות ממה שאני רואה בתקשורת אני לא רואה ממש לחימה. אני רואה פה מפציצים ושם מפציצים ואני חושב שכך זה ימשיך להיות". 

בהמשך, התייחס ללחץ שמפעיל המערב על רוסיה: "זה משפיע על מה קורה שבבית. רוסיה לא תצליח לברוח מהסיפור הזה לדעתי. הרוסים צריכים להכיר את מגבלת הכוח, כי ככל שיהיו יותר נפגעים אזרחיים הלחץ הבין לאומי, ואולי גם מבית, יגבר. זו פעם ראשונה בהיסטוריה שאירוע כזה קורה והוא צריך ללמד המון מדינות בעולם, וגם אותנו, מה קורה כשאין לך לגיטימציה בין לאומית להפעלת הכוח".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm