הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13, צבי יחזקאלי, שוחח הבוקר (שני) עם אראל סג"ל ודוד ורטהיים ב-103FM והתייחס לנקודת המבט הערבית על מלחמת רוסיה-אוקראינה.

"יש נטייה בלב לרוסים, אבל רוב מדינות ערב עומדות על הגדר ולא רוצות להרגיז אף אחד בהקשר הזה. מצד אחד הם לא רוצים לצאת נגד פוטין ובתוך ליבם הם נוטים לרוסים בגלל ההפקרות והבגידה האמריקאית באזור. הלב עם הרוסים, אבל בחוץ משחקים פוקר כי האינטרס שלהם זה לא להרגיז אף אחד. אם אנחנו הולכים לציר הרשע, חיזבאללה ואיראן, הם אומרים בוודאות שרוסיה. הם יודעים שהרוסים הם בעלי הבית האמיתיים, מבחינתם אין אמריקאים באזור. הם מבינים שהרוסים בעלי הבית, הם מעריכים את הכוח", פתח יחזקאלי את דבריו. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"נסראללה אמר לאנשים שלו שינשמו ועוד קצת הישועה תגיע. מה יעשה הכסף האיראני כולנו יודעים. כל ההסכם הזה לא דורש מאיראן להפסיק להיות התקפית, גם אם הם יחזרו לנקודה מבחינת ההסכם של 2015 זה רע כי הם כבר מדינת סף, אפשר לזרוק את ההסכם לפח מבחינת ההגנה עלינו. בוודאי שזה ייתן להם רוח גבית וזה חוזר לרוסיה - רוסיה בעלת הבית. ארה"ב ברחה מפה והפלסטינים שואלים למה בקבוק מולוטוב של אוקראיני לא נחשב כטרור ואצלנו אומרים שזה טרור. הם חצויים בקטע הזה ובגלל זה המנהיג של הפלסטינים נזהר והולך בין הטיפות. הם יודעים שאת ארה"ב אפשר להרגיז אבל את פוטין לא כדאי", הוסיף.

"מנסור עבאס הציע שירותי תיווך, גם האיראנים הציעו. הם בעד כולם וכו', הם מנסים כמה שיותר לקחת את הסוגייה שלהם ולהוציא ממנה רווח על חשבון המאבק הזה בלי להזדהות עם אף אחד. הם רואים את התיווך הישראלי ולא מייחסים לזה חשיבות. הם אומרים לרוסים ולאוקראינים שיסבירו לישראלים מה לחץ כלכלי יכול לעשות. הם מתלהבים מהסנקציות על רוסיה, הם אומרים 'למה אתם לא מטילים על ישראל רבע מהסנקציות האלו, ואם בנט מתווך תזכירו לו'", המשיך חזקאלי. 

בהמשך נשאל יחזקאלי מדוע רוסיה משתפת פעולה עם ישראל בסוריה, והשיב: "רוסיה צריכה את ישראל באיזשהו מקום והיא לא יכולה להגן על העמדה הסורית במאה אחוזים. כמי שרואה את עצמה כהגמוניה באזור היא חייבת גם להיות בסדר איתנו. יש גם לה סוג של אינטרסים שהיא לא רוצה לשבור. זה הפרד ומשול שלהם, זה היכולת שלהם לנהל את שני הדברים בבת אחת. שכולם יצטרכו אותם - הם גורמים שכל האזור יעבוד מולם. פוטין רוצה לתקן את כל הטעויות של ברית המועצות ומהטעויות הוא מקים אותה מחדש. בטח בכל הקשור לעניינים של המזרח התיכון".

"אוקראינה רוצה מערב, אוקראינה בחרה חיים מערביים וזה ניתוק מהכנסייה וחיים כמו באירופה. אוקראינה קשרה את גורלה עם המערב והיא משלמת על זה. הופעל פה במלוא עוצמתו הנשק הכלכלי. למערב יש היום את זה בעיקר. אני חושב שהרוסים כאומה בדי.אן.איי שלהם זה לחיות תחת סנקציות. יש פה עדיין מלחמה בין תרבויות, אין קץ להיסטוריה ולא נגמרו המלחמות. גם אם ארצות הברית מפעילה עכשיו את הכסף זה אומר שעדיין יש את הקרב בין מזרח למערב", הוסיף. 

"זה מראה כמה הם לא האמינו לעולם בעולם מאוחד, זה מראה שתמיד תהיה האיבה הזו של המלחמה הקרה בין מזרח ומערב. זה מראה שגם ביום קרב שולפים את הכול. ארה"ב שנכשלה פה במזרח התיכון, חוץ מכלכלה אין להם כלום, בטח שלא ערכיות", סיים יחזקאלי את דבריו. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm