בתום הערכת מצב מיוחדת בראשותו של המפכ"ל רנ"צ יעקב שבתאי ומפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, שנערכה בעקבות פיגוע הדקירה אתמול בשער הכותנה בעיר העתיקה בירושלים, יממה וחצי בלבד לאחר הפיגוע בשער חוטה הסמוך, הוחלט על תגבור הכוחות בעשרות שוטרים ובנוסף הועברה ההנחיה לצוות את השוטרים מעתה בשלשות על מנת למקסם את יכולות התגובה שלהם מול מחבלים. 

במשטרה נערכים לקראת אפשרות לפיגועים נוספים והכוונה היא לפיגועים יחידניים, בדיוק כפי שקרה בתקופת כהונתו של מ"מ המפכ"ל ניצב בנצי סאו שעה שצעירים שטופי מוח הגיע לעיר העתיקה ולאזור ירושלים כדי לבצע פיגועי דקירה או ירי באופן עצמאי.

בהערכת המצב שהתקיימה כאמור מיד לאחר סיכום האירוע החמור מאתמול, הוחלט כאמור על עיבוי הכוחות ובמיוחד הדגש לקראת חג פורים שיחול ברביעי הבא.

במשטרה ערים לכך כי הכותל המערבי והעיר העתיקה ישמשו פלטפורמה בעייתית לנוכח אלפי חרדים ויהודים שיגיעו לאזור מחופשים ולחילופין לאפשרות שמפגעים יגיעו מחופשים, יתערו בתוך הציבור היהודי ויבצעו פיגועים.

לשם כך תגבור הכוחות ופריסה של שלושה שוטרים בכל נקודה אמורה להוות גורם הרתעה וסיכול שכן מדובר בצוות בעל יכולת תגובה מהירה ויעילה הרבה יותר. זאת, חרף העובדה שבאירועים האחרונים תגובת השוטרים הייתה ללא דופי.

אתמול הגיעו המפכ"ל שבתאי, מפקד מחוז ירושלים תורג'מן ומפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן לבית החולים שערי צדק בירושלים, שם ביקרו את לוחם מג"ב שו"ח ג' שנפגע בפיגוע.

השלושה שוחחו עם אביו מיד לאחר שבנו יצא מחדר הניתוח, התעדכנו לגבי מצבו וציינו כי מדובר בשוטר שנמצא בסיום הכשרת לוחם והוא היה חלק מכוח התגבור של בית הספר החילי של מג"ב בירושלים לצד השוטרים.

משם המשיכו רנ"צ שבתאי ומפקד מחוז ירושלים ניצב תורג'מן לבית החולים הדסה הר הצופים, שם ביקרו את השוטר רס"ר ר' וקיבלו סקירה על מצבו.

מיד לאחר מכן סיפר להם השוטר על השתלשלות הפיגוע, ומפכ"ל המשטרה השיב לו: "פעלת כמו שכתוב בספר, כמו שמצפים מלוחם באירוע כזה. חתרתם למגע, לא ויתרתם והמשכתם להיאבק במחבל. בתגובה שלך הצלת את החיים של חברך ויחד מנעתם פיגוע הרבה יותר חמור. אני מאחל לכם החלמה מהירה".