אף שסוף השבוע עבר ללא אירועים חריגים בצפון, בעקבות האיומים שנשמעו מאיראן בעניין נקמה על מותם של שני אנשי משמרות המהפכה לאחרונה - תקיפה המיוחסת לישראל בסוריה - תימשך הכוננות הגבוהה יחסית בצפון. במערכת הביטחון מתייחסים ברצינות לאיומים, והנחת המוצא היא כי לאחר שבאיראן הצהירו על כוונתם, הם מחויבים כעת לעמוד מאחוריה. למרות זאת, במערכת הביטחון מדגישים כי אין מדובר בשלב הזה בכוננות גבוהה במיוחד, והיא באה לידי ביטוי בעיקר במערכי המודיעין וההתמקדות שלה באיומים שונים במרחב ובעיבוי יכולות ההגנה האווירות. זאת מתוך הנחה כי יש אפשרות סבירה שהאיראנים ינסו להגיב באמצעות טילים ורקטות או בניסיון נוסף לשלוח מל"טים לעבר ישראל.

ההערכה בישראל היא שנוכח הכישלונות שהיו בעבר האיראנים לא ימהרו להוציא לפועל תגובה שלתפיסתם אין לה עדיין בשלות והיתכנות מבצעית. זאת מתוך ההבנה שכישלון צבאי נוסף יביך אותם מאוד. בשל כך, במערכת הביטחון מביאים בחשבון כי יש אפשרות סבירה שהניסיון להוציא לפועל תגובה יתרחש רק בעוד כמה שבועות ואולי אף לאחר מכן. לפיכך הכוננות הגבוהה בצפון צפויה להימשך גם בתקופה הקרובה.

כך או כך, בישראל מבהירים כי חופש הפעולה בסוריה או באזורים שכנים לא יושפע מהמלחמה באירופה ומהיחסים עם הרוסים. עד לשלב זה מנגנון התיאום בין הצדדים עובד כרגיל, ובישראל ככל הנראה מתכוונים להמשיך ולפעול ללא שינוי נגד ההתעצמות וההתבססות של איראן באזור.
כמו כן, במערכת הביטחון גוברים הקולות המזהירים מפני השלכות שליליות עבור ישראל, בעיקר בכל הקשור ליחסים עם ארה"ב.

בתוך כך, גוברת הביקורת כלפי ראש הממשלה נפתלי בנט על המסרים הלא מתואמים שהוצאו במהלך השבוע האחרון בנוגע למהות המשא ומתן בין רוסיה ואוקראינה. בשיחה עם "מעריב" הזהירו גורמים מדיניים מפני מצב שבו ייראה כי ישראל דוחפת את אוקראינה להיכנע לתנאים של רוסיה בשל האינטרסים שלנו. לטענת אותם גורמים, כניעה של אוקראינה תיתפס במידה רבה גם ככניעה של ארה"ב.

לקראת התקופה הקרובה, כך אומרים הגורמים, על ישראל לגלות הרבה יותר צניעות במסרים שהיא מוציאה לתקשורת, ובמקביל יש להגביר את התיאום עם האמריקאים בכל הנוגע למצב באוקראינה. "אם בנט יחליט להמשיך במאמצי התיווך שלו בין הצדדים, ישראל חייבת להימנע מכניסה 'לשדה מוקשים רוסי', שעלול לעלות לנו ביוקר מול האמריקאים", הדגישו.