ערן לובטון, אביו של הלוחם ניב לובטון ששם קץ לחייו, התייחס הבוקר (שלישי) בראיון אצל בן כספית וינון מגל ב-103FM, להחלטת בית המשפט העליון לדחות את ערעורו של הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי. "ההחלטה מעקרת את הזכות של הרמטכ"ל כמפקד הצבא, להחליט מה הם ערכים, מה הם חיי אדם, מה היא אחריות פיקודית. וזהו, אף אחד לא משלם, אף אחד לא לוקח אחריות", הדגיש.

"אין לי יום ואין לילה, מדמיין את הילד ואת מה שעבר, שהתחנן על חייו ואמרו לו 'תמות'", שיתף האב. כשנשאל האם גלעד פרנקן אחראי למות בנו, השיב: "בית המשפט אמר אתמול שהבן שלנו מת 'על פי הנהלים', כלומר שהקצין התנהג כראוי. הציבור חייב לדעת שההתנהגות שלו הייתה כושלת, פושעת".

ערן טען כי הראיות לכאורה, המחזקות את טענת המשפחה לפיהן יש קשר בין התנהלות הקצין ומינוי הקמ"ן שהיה אחראי על ניב, לבין האירוע. "בדיון בבג"ץ שנערך כמעט ארבע שעות, שאלו השופטים למעלה מעשר פעמים את הנציגה של הפרקליטות, 'במה הוא כשל?' ואפילו פעם אחת היא לא מעלה בדל של ראיה על הכשל שלו ושל היחידה הקטנה הזאת של מצ"ח דרום. כשנשיאת ביהמ"ש העליון נתנה הפסקה לקראת הסוף, אני עם דמעות בעיניים, שאלתי אותה, 'למה את לא עונה? שאלו אותך כל כך הרבה פעמים במה הוא כשל', אז היא אומרת לי, 'לא צריך, זה כתוב'".

"הוא התחנן על נפשו, 'לא רוצה להלשין על חברים, לא רוצה, אני אקפוץ על אוטובוס', התריע, 'אני אעשה לעצמי משהו', 'אני רוצה קב"ן', 'אני רוצה עזרה', בהודעה הוא כתב, 'אני שוקל להתאבד', והוא (רכז המודיעין) כתב למי שהיה אמור לחנוך אותו למשך שלושה חודשים, 'שיילך להזדיין, שימות'", סיפר האב.

"אני הייתי גם בדיון במחוזי וגם בדיון בעליון כמובן, זה היה פשוט מבזה איך שייצגו את הרמטכ"ל", אמר האב ולבסוף סיכם: "הבית מפורק, זה לא עוזב אותי. איך אפשר להתעלל ככה בילד? איך לא הושיטו לו יד? אף אחד לא אחראי". לדברי ערן, השלב הבא הוא שלאחר פסיקת בג"ץ, יתחיל משפטם של הקצינים בבית הדין הצבאי. "אני מקווה שלפחות שם זה יתנהל בצורה הוגנת", הוסיף.

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm.