שני תושבי הגליל נעצרו לפני כחודש על ידי השב"כ והמשטרה בחשד שגויסו והופעלו על ידי ארגון חזבאללה - כך הותר הבוקר (ראשון) לפרסום. החשודים הם סולטאן עטאללה, בן 55, דרוזי מהכפר ירכא, וראמי שאמי, בן 33 מוסלמי מהכפר ג'דידה, אשר הורשעו בעבר בהברחת סמים, ועלו גם במסגרת החקירה הנוכחית, כמי שעוסקים בתחום זה, עמדו בקשר עם חסין שית, מבריח לבנוני הקשור לחזבאללה שבעבר אף ישב בכלא הישראלי. 

כאמור, השניים נפגשו עם חסין שית ומבריח נוסף, אכרם שית, בטורקיה בין ה-23-30 בנובמבר 2021, ובפגישה זו ביקש חסין שית מהשניים לממש הברחת נשקים לישראל במטרה להטמין אותם בנקודות מסתור בשטח אותן ירוקנו מגוייסים אחרים של חזבאללה בישראל. בנוסף התבקשו השניים לבחון את יכולותיהם לבצע פיגועים בישראל באופן עצמאי. עטאללה הבין שחסין שית הינו איש חיזבאללה, גם נוכח העובדה ששית פירט את הרקע לבקשות ממנו: 

בנוסף התבקשו השניים לבצע בעצמם פיגוע חטיפה בישראל ולעטאללה הובטח סכום כספי גבוה מאד במידה ויוכל לסייע בחטיפה של אנשים מישראל, בין אם בעצמו ובין אם בהעברת מידע על יעד מתאים לחטיפה. עוד ביקש חסין מעטאללה לסייע באיתור מקומות רגישים בתוך מדינת ישראל בכדי לירות טילים עליהם בזמן מלחמה. עוד עלה בחקירות השב״כ כי ראמי שאמי קיבל בקשות דומות מחסין וכי בתיאום עמו פעל למימוש הברחת סמים ואמצעי לחימה לתוך שטחי ישראל. במסגרת החקירה הוסגר תת מקלע מסוג MP5. 

היום הוגש על ידי פרקליטות מחוז צפון כנגד השניים כתב אישום המייחס להם עבירות חמורות. 

גורם בכיר בשב"כ מסר: "פרשיה זו ממחישה את המאמצים של גורמי טרור איראניים ואחרים לנצל את אזרחי ישראל הערבים והדרוזים. קוראים לאזרחים המקבלים פניות מגורמי טרור-  לדווח על כך לרשויות ולהימנע ממצב בו יימצאו עצמם מעורבים בפעילות ביטחונית חמורה".