בשישי האחרון פרסמו ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר החוץ, יאיר לפיד, הודעה משותפת נגד הכוונה האמריקאית להסיר את משמרות המהפכה של איראן מהרשימה השחורה של ארגוני הטרור בעולם, במסגרת הסכם הגרעין. הבוקר (ראשון) שוחח פרשן חדשות 13 לענייני ערבים, צבי יחזקאלי, עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר ב-103FM.

"הכול שחזור של מה שקרה ב-2015, גם אז אובמה העניק כאלפיים גרין קארדים והסרת סנקציות מעל אישים ספציפיים במשמרות המהפכה. זה כבר קרה. עד ביטול ההסכם הם היו מחוץ לרשימה, עד יציאת טראמפ אובמה נתן את זה כבר, האיראנים יודעים שהיה פה תקדים. זה פרט שולי, סיפור משמרות המהפכה מעיד על התהליך. מה קרה? האיראנים בעצם כשהוצאו מההסכם, ועוד לפני כן, ידעו שיגיע הרגע שהם יצטרכו להאיץ את העשרת האורניום בין אם יהיה הסכם ובין אם לא. אפשר להתווכח אם נכון ללכת על הסכם או לא, אבל מה קרה? ביידן חוזר להסכם של 2015 יש פה כמה טעויות – ההסכם לא רלוונטי, איראן היא מדינת סף. האיראנים, בסבלנות שלהם הם מצליחים לקפל את האמריקנים", פתח יחזקאלי את דבריו.

"אם יש תפיסת עולם שאומרת 'לי אין כלי נשק, לא אלחם במלחמה, אם יפלשו לאוקראינה אני אתפלל, ואם יקרה משהו לישראל נעזור להם במשלוח של נשק הגנתי' זו הבעיה. האמריקנים הוציאו את עצמם מלהיות כוח שכופה את עצמו על תהליכים בעולם ,זו הבעיה. כשהאיראנים מבינים את זה, מה הדרך שנותרת?", הוסיף.

"מילא אתה בוחר ללכת רק בדיפלומטיה, לדעתי זו אחת הטעויות, לפחות אל תצהיר את זה, ותחזיק משהו הרתעתי. אתה מאבד את כל העולם הערבי. יתחיל מרוץ חימוש, הם מאבדים את האמון שלהם בארה"ב. עכשיו אירן מקבלת כסף לזרועות הטרור. כל הסכמי אברהם הם התקרבות אלינו בגלל תוכנית הגרעין האירנית. האם ארה"ב סופרת את ישראל בהקשר הזה? גם בעניין משמרות המהפכה זה רק מראה דבר אחד – כמה האמריקנים התקפלו ונכנעו ועכשיו עושים הסכם שיהיה רע. יום אחד ישראל תצטרך להציג תוכנית צבאית לסיפור הזה", סיים יחזקאלי.

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm