דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, העביר היום (ראשון)  ברכה מיוחדת לעם האיראני לרגל החג הנורוז, המציין את ראש השנה וחג האביב הפרסי. את הברכה הפנה דובר צה״ל באמצעות חשבונות צה״ל בשפה הפרסית באינסטגרם ובטוויטר. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"חג נורוז שמח! אני מאחל שברכה זו תגיע לכל איראני בין אם הוא צעיר או זקן, דתי או חילוני, גבר או אישה, ובין אם הוא גר באיראן או שעזב אותה שלא מרצונו. יש בין העמים והאומות שלנו הרבה מן המשותף. לצערי, המשטר האיראני מסתיר זאת מכם. אני מאחל לעם האיראני אביב חדש של תקווה וכבוד. טילים ומל״טים לא יתקנו את משבר המים החריף במדינה כמו שאורניום מועשר לא יוכל להזין אף ילד רעב באיראן. חג נורוז מבורך", נכתב.

מדובר בפעם הראשונה שדובר צה"ל מפעיל פלטפורמת הסברה רשמית לקהל האיראני, זאת לצד  פלטפורמות ברשתות החברתיות בעברית, אנגלית, עברית, צרפתית וספרדית. 

הברכה לעם האיראני מגיע בצל ההסלמה בין ישראל לאיראן בשבועות האחרונים, לאחר חיסול שני פעילי כוח קודס ובתגובה לכך, ככל הנראה מתקפת הטילים האיראנית לעבר העיר ארביל, בירת חבל כורדיסטן בעיראק. ערוץ אל־מיאדין הלבנוני דיווח כי הבסיס שהותקף בארביל שימש את ישראל לשיגור שישה מל"טים למתחם צבאי ביטחוני באזור כרמאנשאה ב־14 בפברואר.

יירוט מל"ט איראני ב-2021 - דובר צה"ל

עוד קודם לכן, צה"ל דיווח על הפלת שני מל"טים איראניים שהיו בדרכם לרצועת עזה עם מטען של אקדחים. המל״טים יורטו במרחק רב מישראל ע״י מטוסי F-35, שזו ההפלה המבצעית הראשונה שלהם בעולם. לפי ההערכה, מדובר היה בניסיון של איראן לגשש אם ניתן ׳לפתוח ציר׳ של אספקת נשק לעזה באמצעות כלים לא מאויישים.