16:10: המחבל, מוחמד אבו אלקיעאן, מגיע לתחנת הדלק בדרך חברון בבאר שבע עם רכבו, יורד ממנו ודוקר למוות אישה.

16:19: לאחר מסע הדקירות הראשון, נכנס אבו אלקיעאן לרכבו ממשיך ישר מתחנת דלק, עוצר את כלי הרכב במתחם הקניות הומה האדם בלב העיר, יורד ממנו ודוקר אזרחים נוספים.

16:20: שני אזרחים שעברו במקום צועקים לעברו שיעצור, והוא משיב להם: "תלכו, אני אהרוג את כולכם". לאחר מכן הוא נכנס שוב לרכבו, מנסה להימלט, פוגע ברוכב אופניים שנהרג מהפגיעה, יוצא מרכבו שוב כדי לדקור ושני האזרחים יורים בו ופוצעים אותו.

16:25: האירוע נגמר, כוחות הביטחון מגיעים למקום, מטפלים בפצועים, בודקים את הרכב ומחפשים אחר סייענים למחבל.

אחת מקורבנות הפיגוע היא דוריס יחבס, בת 49 ממושב גילת, אם לשלושה ילדים. מהמועצה האזורית מרחבים נמסר כי "נושיט יד למשפחה באובדנה באכזריות המפלצתית". הלווייתה תתקיים מחר בבית העלמין במושב גילת.

רגעי האימה: צפו בתיעוד הדרמטי של הדקירה בתחנת הדלק בבאר שבע

המפכ"ל קובי שבתאי מסר את השתתפותו בצער משפחות הנרצחים ואיחל החלמה מהירה לפצועים. "מדובר במסע הרג מתועב של מחבל שמוכר לגופי הביטחון", אמר. "הרבה זמן לא נתקלנו במסע הרג בהיקפים כאלה", ציין.

לדברי המפכ"ל, כוחות המשטרה ושב"כ פועלים בשטח כדי "ללמוד את האירוע יותר לעומק ולאתר שותפים נוספים, נכון לעכשיו אנחנו מעריכים שהוא פעל לבד". המשטרה הגבירה את כוננותה ברמה הארצית, מחשש לפיגועי השראה. "מסע ההרג ארך כשמונה דקות, תוך ארבע דקות מרגע הקריאה כבר היו שוטרים במקום", אמר. "אזרחים גילו תושייה וחיסלו את המחבל". בזמן שהמפכ"ל דיבר, תושבים הגיעו להפגין מולו: "בושה", מחו. שמונה פיגועים אירעו מתחילת חודש מרץ, שלושה מיום שבת האחרון. במערכת הביטחון קיים חשש לעלייה משמעותית באירועי הטרור לקראת חודש הרמדאן.

זירת פיגוע הדקירה בבאר שבע (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
זירת פיגוע הדקירה בבאר שבע (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

אחת הנרצחות בפיגוע היא אחותו של שוטר מתחנת באר שבע. בהודעת המשטרה נכתב שהמפכ"ל "חיזק את ידיו, השתתף בצערה של המשפחה והדגיש בפניו שהמשטרה תעטוף אותו ואת משפחתו בצורה מלאה ותסייע בכל שרק יידרש".

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר כי "אני שולח את תנחומיי העמוקים למשפחות הנרצחים בפיגוע הקשה בבאר שבע, ומתפלל לשלום הפצועים. קיימתי כעת הערכת מצב והתייעצות עם השר לביטחון פנים ועם מפכ"ל המשטרה בעקבות הפיגוע. האזרחים שירו במחבל הפגינו תושייה ואומץ לב ומנעו קורבנות נוספים. כוחות הביטחון נמצאים בדריכות מירבית. נפעל ביד קשה נגד מבצעי טרור. נרדוף ונשיג גם את סייעניהם".

חובש בכיר במד"א, רונן גריזק, שטיפל בפצועים במרכז המסחרי, סיפר כי הגיעו למקום בכוחות גדולים מיד לאחר קבלת הדיווח. "בתוך אחת מהחנויות במתחם שכבה אישה כבת 40 מחוסרת הכרה עם פצעי דקירה בגופה, ביצענו בה פעולות החייאה מתקדמות אבל הפציעה הייתה קריטית ובסופן נאלצנו לקבוע את מותה", סיפר על ההרוגה הראשונה בפיגוע.

זירת הפיגוע בבאר שבע (צילום: מאיר אבן חיים)
זירת הפיגוע בבאר שבע (צילום: מאיר אבן חיים)

"גבר כבן 60 ששכב על הכביש בכניסה למתחם המסחרי סבל גם הוא מפצעי דקירה, הוא היה ללא דופק וללא נשימה ופונה בניידת טיפול נמרץ לבי"ח כשמצבו קריטי תוך כדי ביצוע פעולות החייאה", הוסיף החובש. "שתי נשים כבנות 40, שסבלו גם כן מפצעי דקירה, היו בהכרה מלאה, הן טופלו במקום ע"י הפראמדיקים של מד"א ופונו לבי"ח תוך כדי טיפול רפואי כשמצבן בינוני ויציב".

עדות ראייה של גורם מד"א בשטח לוואלה!: "הפיגוע בתחנת הדלק כלל דריסה ודקירה. הוא דרס את האישה. יש לה חבלת ראש ודקר אותה. נסע מתחנת הדלק סונול מקום הפיגוע הראשון אל מקום הפיגוע השני במרכז המסחרי one. דקר כמה דקירות אישה. נכנס לרכב, ניסה להימלט, התנגש ברכב בעוצמה, יצא מהרכב איים לדקור ונורה".