התמונה המלאה מאחורי פיגוע הטרור הרצחני בבאר שבע, שגבה את חייהם של ארבעה בני אדם, ממשיכה להתבהר. הבוקר (רביעי) התראיינו קרוביהם של שניים מהנרצחים, בגל"צ ובכאן ב', וסיפרו על תחושותיהם בימים קשים אלו.

צביקה יצחק, גיסה של לורה יצחק שנדקרה למוות בתחנת דלק, סיפר: "חיכינו למד"א כמעט 40 דקות. לא ידענו יותר מדי, אחי התקשר אלי כשהוא הגיע לזירה, אני מתקשר למד"א ומדבר איתם עד שהם מגיעים. לא נתפס, למה כל כך הרבה זמן? עדיין מנסים להבין. הגעתי מהעבודה איך ששמעתי, לקח לי 15-10 דקות. היא בסך הכל יצאה לתדלק את האוטו, אמרה שיקח לה 5 דקות. הדקות האלו הפכו לנצח".

לורה יצחק, אחת מקורבנות הפיגוע בבאר שבע (צילום: באדיבות המשפחה)
לורה יצחק, אחת מקורבנות הפיגוע בבאר שבע (צילום: באדיבות המשפחה)

"המשפחה יושבת עכשיו שבעה כמובן. הבנתי שהיא נאבקה במחבל כמו לביאה. זה בלתי נתפס, מאוד קשה לי, אבל אנחנו חזקים רק בשביל הילדים. לקח לנו שלוש שעות לעלות חזרה הביתה ולספר להם. קשה לדבר עליה בלשון עבר. היא הייתה אישה מדהימה, אמא לתפארת וחברה לכל דבר. אישה שקמה כל בוקר עם חיוך ואהבה את החיים", סיכם גיסה של הנרצחת.

הרב משה קרביציקי, שנרצח בפיגוע בבאר שבע (צילום: כולל חב''ד)
הרב משה קרביציקי, שנרצח בפיגוע בבאר שבע (צילום: כולל חב''ד)

"אבדה גדולה לעם ישראל"

הרב שניאור זלמן גורליק, שליח חב"ד הראשי בבאר שבע, שוחח היום עם ינון מגל ויריב אופנהיימר ב-103FM וסיפר על חברו של הרב משה קרביצקי. "אבדה גדולה לעם ישראל, לשליחים. הוא עסק הרבה שנים בפעילות עם הקהילה של דוברי הרוסית, קהילה מבודדת, קשישים ובודדים", סיפר.

"יש שכונה שנקראת נחל בקע שבשנות ה-90 הוקמה כשכונת קרוואנים לקליטת העולים שהגיעו אז. בשלב מסוים כשעברנו לשכונת הקבע הרב משה קרביצקי סימל שם את בית הכנסת ואת הפעילות. בנוסף, בגלל הצורך של האוכלוסייה המבוגרת הוקם שם גם בית תמחוי", הוסיף.

לדבריו, "הוא היה יהודי מסור מאוד, עם המון אכפתיות לכל אחד. גם אנשים מבוגרים שלא יכלו לבוא לקחת את האוכל הוא היה נוסע אליהם ומטפל בהם. אבדה גדולה ועצומה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm