נאפז אבו אלקיעאן, בן משפחתו של המחבל שרצח ארבעה בני אדם בבאר שבע, שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, וגינה את הפיגוע. במהלך הריאיון, אבו אלקיעאן ביקר את התנהלותו של ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' ואמר כי "הוא, לדעתי, וגם אחרים, צריכים לנהוג אחרת".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>  

"באר שבע זה הבית השני של הבדואים, נמשיך להגיע לשם. אנחנו חייבים לעבוד בשיתוף פעולה, לנהוג אחרת. מדברים על מילה פה או מילה שם, אני לא רוצה להגיד הסתה, אבל כולנו משפחה - אם זה יהודים, בדואים, ערבים או נוצרים. אנחנו צריכים לפעול כמשפחה עם שיתוף פעולה", טען אבו אלקיעאן.

זירת הפיגוע בבאר שבע (צילום: מאיר אבן חיים)
זירת הפיגוע בבאר שבע (צילום: מאיר אבן חיים)

בתחילת השיחה הביע קרוב משפחתו של המחבל את צערו על האירוע וביקש לפנות למשפחות הנרצחים: "אני משתתף בצער המשפחות, הוא רצח אותם בדם קר. אני מאחל לפצועים החלמה מהירה. הפנייה שלי לכלל הציבור היא שאנחנו משפחה - שום דבר לא יכול לבלום אותנו. זה אירוע קשה לכל המשפחה, אנחנו בהלם".

"אני לא מכיר את מוחמד כל כך, גם קרוביו לא באמת הכירו אותו. אני נחשב למשפחה רחוקה, אבל ידענו רק שהוא קם לעבוד וחוזר הביתה. המשפחה שלנו מאז ומעולם ממשיכה לשרת את ישראל ולתת את חלקה, מקום המדינה ועד היום. יש שוליים, כמו מוחמד, אבל מה שהוא עשה אתמול ובעבר? אנחנו מגנים את זה. זה לא מייצג אותנו והוצאנו הודעת גינוי, הוא ייצג רק את עצמו באופן אישי", הוסיף נאפז.

בנוסף, הוא התייחס לאפשרות שאחיו של המחבל ידעו על כוונותיו, לאחר שעוכבו על ידי שב"כ לחקירה: "לא יודע אם זה נכון, אני סומך על מערכת הביטחון שתגלה בדיוק מה היה. אם זה קרה זה חמור ביותר. המשטרה והשב"כ ידעו בסופו של דבר מה היה".

לאחר מכן, אבו אלקיעאן סיפר על ההתארגנות בחורה, של מורים שרצו להצטרף לארגון הטרור דאע"ש לפני מספר שנים, מה שהוביל למאסרו של נאפז: "היה דבר כזה. שירות הביטחון הצליח לשים את ידו על כולם. חלק חזרו לחיים רגילים, התחתנו והקימו משפחות. אני אישית לא מכיר עוד מורים שרוצים להצטרף לדאעש, במשך השנים שחלפו עד היום זה נעלם, אבל צריך להיות עירניים".

עוד הוא ציין כי במשפחה לא חוששים כעת מנקמת דם: "בכלל לא. ממה שאני הבנתי מאנשים היו בזירה היו בדואים שנסעו לנטרל אותו ולדרוס אותו. אין להם כלים ואין להם נשק, אני מכיר בן אדם שנסע באופן אישי לדרוס אותו עם האוטו. זה קרה במרכז ביג, הוא ניסה לנטרל אותו והוא ברח ממנו. הוא לא הצליח, לא היה לו נשק ולא היה לו כלום". 

בסיום השיחה הוא ביקש פעם נוספת להתייחס לנושא ההסתה ואמר כי הדרך היחידה להתמודד היא בשיתוף פעולה: "ויש את הקטע של הדו קיום, שהאוכלוסייה היהודית והבדואית חיים יחד. זה צריך להמשיך דורות על גבי דורות, זאת התוכנית שלנו וזאת העבודה שלנו בכל המרחב הדרומי - איך אנחנו מתקדים ומביאים תועלת לילדנו ולשכנים שלנו שהיא הכי טובה".

"אם אנחנו לא רוצים להגיע למצב שהביטחון האישי של האזרח יתחיל להתדרדר, המסע שלנו בימים האלו הקרובים, עד שאנחנו יוצאים למסלול חדש לגמריי, כל אחד צריך לשמור ולדבר יפה. זה לא צריך לקרות כמו כדור שלג. אנחנו משפחה, תודה לכל מדינת ישראל, אנחנו נעבור את זה ואנחנו נמשיך בחיים נורמטיביים", סיכם אבו אלקיעאן.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm