בחורה מתנערים היום (רביעי) ממוחמד ראלב אחמד אבו אלקיעאן, המחבל בן היישוב שרצח אתמול ארבעה ישראלים בפיגוע בבאר שבע. גם במשפחתו המורחבת של המחבל מתקשים ומאמינים כי מדובר ב"כתם שחור" עליהם ועל העיר, וקרוביו מקפידים להדגיש שהוא פעל לבדו.

לדברי יצחק אבו אלקיעאן, סגן ראש מועצת חורה, כל תושבי המועצה מגנים את הרצח. "ברחוב ובכל בית וכל אישה וכל ילד מגנים גינוי מוחלט את האירוע החמור הזה", הוא מדגיש. "לא בשביל לקבל 'וי', אלא בגלל שזו החובה שלנו לגנות מעשים חמורים כאלו. בחורה כועסים על האירוע וכואבים את כאבם של משפחות הנרצחים. אני אומר לתושבי באר שבע שהם יכולים לחיות בשקט ולישון בשקט. באר שבע היא הבית של כולנו".

"המעשה הזה הוא מעשה של יחיד ואנחנו צריכים לגנות את המעשה הנבזי הזה ולהמשיך לחיות ביחד", הוסיף.

נאפז אבו אלקיעאן, קב"ט המועצה שהוא גם קרוב משפחה רחוק של המחבל אמר לוואלה! כי מדובר ב"יום שחור למשפחה".

"הייתי בהלם ששמעתי על הפיגוע. לדעתי זה מפגע בודד, הוא הגיע לבד לבאר שבע", אמר, וציין כי הכיר את המחבל רק באופן שטחי. "אנחנו מגנים בכל תוקף. לטווח המיידי זה ישפיע על היחסים בין המגזרים אך לטווח הארוך כולנו צריכים לפעול יחד, יהודים ובדואים, כדי שהיחסים יחזרו להיות טובים".

זירת הפיגוע בבאר שבע (צילום: מאיר אבן חיים)
זירת הפיגוע בבאר שבע (צילום: מאיר אבן חיים)

המחבל, בן 34 מחורה, הוא מורה לשעבר בבית ספר תיכון ומטיף לשעבר במסגד חמזה ביישוב, שריצה בעבר עונש בן ארבע שנות מאסר לאחר שניסה לצאת ללחום לצד לוחמי דאעש (המדינה האיסלאמית) בסוריה ועודד תמיכה בארגון בדרשות שנשא במסגד ביישוב.

אבו אלקיעאן הורשע בין היתר בקשירת קשר, ניסיון לפעילות בהתאחדות בלתי מותרת וניסיון ליציאה שלא כדין למדינה זרה. יחד איתו הואשמו מורים נוספים ביישוב שהפיצו את רעיונות הארגון, הטיפו בשבחו וניסו לשכנע קטינים לתמוך בו.

שני אחיו של אבו אלקיעאן נעצרו הבוקר בחשד שידעו על כוונתו לבצע את הפיגוע. השניים עוכבו אתמול ונחקרו הבוקר פעם נוספת. לפי החשד, הם ראו אותו יוצא מהבית עם סכין.

הפיגוע התרחש בתחנת דלק ברחוב דרך חברון בבאר שבע, ובהמשך במרכז קניות ברחוב יצחק נפחא בעיר. תחילה, המחבל דרס למוות רוכב אופניים בסמוך לתחנת הדלק. משם, המשיך לתוך התחנה ודקר נמרצות אישה, שמותה נקבע למקום.

המחבל המשיך במסע הדקירות והגיע לחנות במרכז הקניות "One", שם דקר למוות אנשים שקנו במקום. לאחר שרכבו של המחבל התנגש ברכב אחר, הוא נעצר, ירד מהרכב, דקר למוות בן 60. לאחר מכן, נורה על ידי עובר אורח, ובהמשך מת מפצעיו.