בבאר שבע ניסו אתמול לאסוף את השברים אחרי הפיגוע הקטלני בעיר, שגבה שלשום את חייהם של ארבעה: דוריס יחבס, בת 49 ממושב גילת ואם לשלושה ילדים; לורה יצחק, בת 43 מבאר שבע ואם לשלוש בנות; הרב משה קרביצקי, בן 50 ואב לארבעה ילדים, לשעבר שליח חב"ד בשכונת נחל בקע בבאר שבע; ומנחם יחזקאל, בן 67 מבאר שבע.

בכל בתי הספר בעיר פתחו אתמול את יום הלימודים בשעת שיח עם התלמידים על האירוע הטרגי. עופרי סויסה, תלמידת כיתה ה' בבית הספר נתיבות יורם בעיר סיפרה ל"מעריב": "דיברנו בשיעור הראשון על הפיגוע. המורה הסבירה לנו את מה שקרה, ואחרי כן כל אחד מהתלמידים אמר מה הוא חושב על המקרה. חלק מהילדים בכיתה אמרו שהם פוחדים לצאת מהבית בגלל מה שקרה".

סביב מוסדות החינוך ומרכזי הקניות ברחבי העיר תוגברה ההבטחה אתמול. במתחם הקניות "מבנה", שבימים כתיקונם מלא, הייתה אתמול תנועה דלילה של אנשים, ומרבית החניות נותרו מיותמות ללא קונים. "למרות המקרה הקשה החלטתי לפתוח את החנות. חייבים להתפרנס, אין מה לעשות. נקווה שעכשיו תהיה פה יותר אבטחה, כדי שמקרה כזה לא יחזור על עצמו", סיפר מנהל חנות בגדים במתחם.

משה, תושב העיר כבן 50 שהגיע למקום, סיפר: "הממשלה מתייחסת לתושבים פה כמו לאזרחים סוג ב'. פשוט הפקירו אותנו בנגב. אף אחד לא מופתע מהפיגוע הזה. מי שלא מטפל בפרוטקשן שמשתולל באזור ובאינתיפאדה שאנחנו עוברים כל יום בכבישים כאן - בסוף מקבל גם פיגועים".

אתמול בשעות הצהריים הגיעו למתחם סמוך לזירת הפיגוע עשרות תלמידי ישיבת בני עקיבא אהל שלמה בבאר שבע עם ראש הישיבה הרב רחמים פיניש. הם קראו תהילים לרפואת הפצועים ולעילוי נשמת הנרצחים.

תלמידי ישיבה ליד המרכז שבו התבצע הפיגוע (צילום: באדיבות ישיבת בני עקיבא אהל שלמה)
תלמידי ישיבה ליד המרכז שבו התבצע הפיגוע (צילום: באדיבות ישיבת בני עקיבא אהל שלמה)

בתחנת הדלק שהייתה לאחת מזירות הפיגוע, אזרחים שהגיעו לתדלק תיארו אווירה של חשש גדול. "יש פחד גדול בעיר, אנחנו מפחדים לצאת לרחובות. אשתי רועדת. לא ישנתי כל הלילה אתמול. נראה שאנחנו לא מעניינים את הממשלה", אמר עזרא סוירי, תושב העיר.

ראש העירייה רוביק דנילוביץ' הדגיש אתמול כי על המדינה מוטלת האחריות לדאוג לביטחון האישי של התושבים, וביקש מהציבור לנהוג באיפוק. "אני רק קורא לתושבים המסורים שלנו שלא לקחת את החוק לידיים. יש לנו כוחות הביטחון - זה התפקיד שלהם. הם אמונים להחזיר את הביטחון האישי לתושבים. כך נוהגת מדינה דמוקרטית", מסר דנילוביץ'.

"אנחנו עושים כל מה שאפשר. שוחחתי אתמול עם ראש הממשלה ועם השר לביטחון פנים. המפכ"ל סייר כאן, ומתגברים כוחות. מעבר לזה אני רוצה שכולם ישמרו על איפוק. כל מי שצריך לטפל בו - על המדינה לטפל בו באגרוף ברזל, ביד קשה מאוד", הוסיף ראש העירייה, שהגיע אתמול לבית החולים סורוקה בעיר כדי לבקר את שתי הפצועות מהפיגוע.