הפיגוע בבאר שבע, רצף האירועים בירושלים והסמיכות ליום האדמה ולתקופת הרמאדן הכניסו את המשטרה להיערכות ולכוננות מוגברת עם מירב הכוחות והאמצעים במטרה למנוע פעולות טרור.

"המשטרה תהיה במתיחת אברים מקסימלית בימים אלו, לרבות אמצעים טכנולוגיים מתקדמים ובסיוע של ימ"מ, יחידות משטרה מיוחדות, מג"ב, מתנדבים, שב"כ וצה"ל", אמר למעריב גורם בכיר במשטרה.

"יש לנו התרעות כלליות, אין משהו קונקרטי", הוסיף הגורם. "אנחנו מכירים את הפוטנציאל, הן של המפגע הבודד שפועל ממניעים אישיים או משפחתיים והן של המפגע שפועל מתוך אידיאולגיה. מה שאנחנו יודעים אנחנו מסכלים, בשיתוף שב"כ וצה"ל".

בתוך כך, בית המשפט המחוזי בבאר שבע דחה אתמול את הערר שהגיש עזאדין אבו אל־קיען בן ה־26, אחיו של המחבל מוחמד אבו אל־קיען, שחוסל בפיגוע הרצחני בעיר, והאריך את מעצרו.

חקירת הפיגוע הרצחני נמשכת על ידי צוות משותף במחלק פח"ע של ימ"ר נגב במשטרה יחד עם חוקרי שב"כ. האח, שנעצר לאחר הפיגוע, ביקש לשחררו ממעצר, אך בית המשפט אישר את בקשת הצוות החוקר והאריך את מעצרו עד 31 במרץ. זאת בחשד לעבירות של סיוע למעשה טרור, אי־מניעה של מעשה טרור, העמדת אמצעים לארגון טרור וחברות בארגון טרור.

מתחזקת ההערכה כי המחבל פעל עצמאית, וככל הנראה זמם את הרעיון לבצע פיגוע כבר מיד לאחר ששוחרר ממאסרו לפני כשנתיים. המחבל ריצה עונש מאסר בגין סיוע לדאע"ש וניסיון להימלט לשטחי הארגון בסוריה.

במשטרה ובשב"כ חוששים מהתחממות הגזרה בנגב ובאזור הדרום בעקבות הפיגוע ונערכים לאפשרות שינסו לבצע פיגועים נוספים. בהתאם תוגברו באופן משמעותי הכוחות בבאר שבע, במטרה להשרות אווירת ביטחון ולהשיב את השקט לתושבים, בעיקר לקראת סוף השבוע.

שרת הפנים איילת שקד התייחסה אתמול לפיגוע. בדברים שנשאה ביום הדמוקרטיה של בית ספר לאודר לממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן, אמרה כי "מחבל הוא מחבל. הרצח הנתעב היה אירוע קשה מאוד בחברה בנגב, ואני חושבת שצריך לנהוג ביד קשה ביותר. הוא לא יצא חי מהאירוע וטוב שכך, כל הכבוד לאזרחים הגיבורים".