לקראת יום האדמה, שיחול ביום רביעי השבוע, וחודש הרמדאן, שיחל בשבת הקרובה, אין למערכת הביטחון - בדגש על יהודה שומרון - אינדיקציות להסלמה מתקרבת, אך ההערכות הן זהירות. יש גורמים, שאותם מזהים במערכת הביטחון ככאלה היכולים להדליק את השטח, בשל מצב מורכב וחולשה של הרשות הפלסטינית, ומנגד ניסיונות של ארגוני הטרור לפגוע ברשות הפלסטינית. כמו תמיד במקרים כאלה, שסתומי הלחץ למאבק הזה עשויים להגיע לפתחה של ישראל ולהשפיע על היציבות בשטח.

הצבא והשב"כ מתמקדים במעצרים של גורמי טרור שמבקשים להאיץ את תהליכי ההסלמה, מתוך הבנה שאת הגפרור שידליק אותה יהיה קשה לכבות. במערכת הביטחון לא מזהים חוט מחבר באירועים ובפיגועים האחרונים - מירושלים ועד באר שבע - אבל מוטרדים מהאווירה שנוצרה בעקבות הפיגועים האחרונים, שבה חמאס והג'יהאד האסלאמי מתדלקים את השטח ומשקיעים מאמצים בהסתה נרחבת על מנת להוביל לפיגועים נוספים ולהגברת המתיחות.

זירת הדקירה בבאר שבע (על פי סעיף 27א')

הנחת המוצא בפיקוד המרכז היא שפיגועים, אירועים חריגים וחיכוך בין יהודים וערבים יתרחשו בחודש הקרוב, אבל המשימה של הפיקוד, אם אכן יתרחשו, היא לבודד אותם על מנת למנוע הסלמה רחבה יותר. לצד הפעולות והמעצרים לסיכול מאמצי ארגוני הטרור להבעיר את השטח, בצה"ל ובמינהל האזרחי שמים מנגד דגש גם על חשיבות ההקלות במרחב האזרחי, מתוך כוונה לאפשר חופש פולחן ותפילות בהר הבית גם כשיש התנגשות עם חגי ישראל, שבהם בדרך כלל היה מוטל עוצר על שטחי יהודה ושומרון.

בצה"ל אף פועלים בתקופת הרמדאן לצמצום החיכוך עם האוכלוסייה הפלסטינית. במקביל, נערכים בפיקוד הדרום ובאוגדת עזה גם לתרחישים של הסלמות והפרות סדר על הגדר, אבל נכון לעכשיו אין תחזית על בסיס נתונים שצופה הסלמה בהקשר זה בתקופה הקרובה.