העיר חדרה מלקקת הבוקר (שני) את פצעי פיגוע הירי הקטלני שהתרחש אמש בעיר, ובו נרצחו לוחם משמר הגבול רש"ט יזן פלאח ז"ל והלוחמת רש"ט שיראל אבוקרט ז"ל. שאולי, בעל השווארמיה הסמוכה למקום הפיגוע, ודיבו, אחד מעובדיו, שוחחו עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM ושחזרו את רגעי האימה.  

"ראיתי מיליון ניידות, כבישים חסומים. אחד העובדים התקשר אליי בפראנויה, 'יורים, מה זה? שיקגו?'. בהתחלה הם חשבו שזה קפצונים, לא תיארו לעצמם שזה פיגוע. נסעתי בשיא המהירות, הגעתי וראיתי שם סופר בלגן", פתח שאולי את דבריו. 

"בהתחלה שמענו, כמו זיקוקים, והמשכנו לעבוד כרגיל. אחרי חמש דקות שמענו צרור, כאילו מקלעים, M16. בסוף יצאנו בריצה לכיוון האירוע. לפני האירוע, הגיעו שני מסתערבים שאכלו אצלנו במסעדה בפנים, ואמרו לי, 'אתה תחזור, אנחנו הולכים'. המסתערבים נכנסו ישר והיו שלושה שוטרים מהצד השני וגם ירו בהם (במחבלים). זה היה כמעט 20 דקות יריות. הם היו בכביש הראשי. הם הוציאו את הנשק שלהם ונכנסו ישר לזירת האירוע. אני חזרתי למסעדה, סגרתי את הדלת הקדמית של המסעדה ואמרתי לכל הלקוחות שייכנסו כמה שיותר מהר למטבח. כולנו נכנסו לתוך המטבח הפנימי עד שנרגע המצב", הוסיף דיבו.

"זה לקח אולי 20 דקות. המשטרה והאמבולנס גם הגיעו מהר, צ'יק צ'ק כל המדינה הייתה כמעט, כל תחנת המשטרה הייתה. האירוע היה 200-300 מטר ליד תחנת המשטרה. היו לנו אולי 70-60 לקוחות בפנים. הם ירו בכל הכיוונים, אם זה היה פלילי, הוא היה יורה בבן אדם אחד, לא ממשיך כל כך הרבה זמן לירות. בגלל זה ידענו שזה פיגוע", המשיך. 

עוד הוסיף דיבו: "זה דו קיום? זה חיים? אנחנו כולנו גרים בחדרה. אני כבר בחדרה שנים. אנחנו מדינה אחת. מה קרה להם? אני לא יודע מה הכוונה שלהם, מה יש להם בראש. אנחנו הוצאנו את הלקוחות בביטחון שיילכו למכוניות והיו גם ילדים קטנים ותינוקות. בעל הבית והמנהלים הגיעו תוך רבע שעה, סגרנו את העניינים ויצאנו. היה אסון נוראי. זה היה לא רחוק מאיתנו, כולה 300-200 מטר".  

לסיום נשאל שאולי האם נסדקה תחושת הביטחון האישי שלו, והשיב: "תחושת הביטחון עד לפיגוע הנוכחי הייתה מעולה, עכשיו הביטחון התערער. אני מקווה שלא יעשו לינצ'ים בערבים אחרים שבכלל לא מעורבים, זה מה שמדאיג אותי".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm