לוחמי מג"ב יזן פלאח ושיראל אבוקרט הם שני הנרצחים בפיגוע הירי בחדרה. הבוקר (שני), שעות ספורות לאחר פרסום שמותיהם, התמלאה הרשת בהספדים לזכרם, לאחר שנרצחו ביריות בידי שני מחבלים, בפיגוע עליו לקח אחריות ארגון דאעש.

פלאח בן ה-19 מכסרא סמיע, התגייס לפני כשנה ושירת במג"ב איו"ש. הותיר אחריו שני הורים, אח ואחות נוספת. אבוקרט, בת 19, עלתה לישראל לפני כ-16 שנה והתגייסה לפני כחצי שנה למג"ב איו"ש. הותירה אחריה הורים ואח. שני הנרצחים שירתו ביחד בפלוגה מ"ג במג"ב איוש.

דודו של יזן, לואי פלאח, רשם בעמוד הפייסבוק שלו: "אחיין יקר, קשה לי עם לכתך. איבדנו ביום קשה זה את היקר מכולם, אחייני יזן פלאח". פלאח בן ה-19 מכסרא סמיע, הותיר אחריו שני הורים, אח ואחות נוספת.

בת דודה של שיראל, נועם דיין, נפרדה מבת דודה בפייסבוק: "כמה כאב. הלב נשבר לחתיכות, בת דודה שלי הגיבורה והטהורה אוהבת אותך ומתגעגעת לנצח".

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן: "הלוחמים נלחמו בגבורה, אנחנו משתתפים בצערן ומחבקים את משפחותיהם של הגיבורים יזן ושיראל ז"ל שהגנו בגופם על אזרחים ובכך הצילו חיי אדם רבים. לוחם ולוחמת צעירים, בעלי מוטיבציה גבוהה, שמסרו נפשם למען ביטחון אזרחי ישראל".

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל מרכינה ראש לזכרם של הלוחם רש"ט יזן פלאח ז"ל והלוחמת רש"ט שיראל אבוקרט ז"ל שנפלו בקרב עם מחבלים חמושים בחדרה. רש"ט יזן פלאח ז"ל, תושב כסרא סמיע בן 19, התגייס למשמר הגבול לפני כשנה ושירת בפלוגה מ"ג במג"ב איו"ש. השאיר אחריו הורים, אח ואחות. רש"ט שיראל אבוקרט, תושבת נתניה בת 19, התגייסה למשמר הגבול לפני כחצי שנה ושירתה בפלוגה מ"ג במג"ב איו"ש. השאירה אחריה הורים ואח. יהי זכרם ברוך".

הנהגת העיר חדרה ועובדיה התאספו הבוקר להדלקת נרות זיכרון לזכרם של לוחמי משמר הגבול שנפלו אמש בפיגוע הקשה בחדרה/ רש"ט יזן פלאח מכסרא-סמיע ורש"ט שיראל אבוקרט מנתניה. "הלוחמים הגנו בגופם על תושבי העיר והצילו נפשות רבות", אמר מ"מ רה"ע בפועל ניר בן חיים.

נר לזכרם של נרצחי פיגוע הירי בחדרה (צילום: דוברות עיריית חדרה)
נר לזכרם של נרצחי פיגוע הירי בחדרה (צילום: דוברות עיריית חדרה)

בר לב: "לילה קשה עבר על ישראל"; בנט: "הלב נשבר, לא נשכח את גבורתם"

גם במערכת הפוליטית לא נשארו אדישים והספידו הבוקר את הנרצחים בפיגוע. ראש הממשלה נפתלי בנט: "הלב נשבר ממותם של לוחמי מג״ב שיראל אבוקרט ז״ל ויזן פלאח ז״ל, שנפלו כשהגנו בגופם על אזרחים מפני רוצחים שפלים. לא נשכח את גבורתם. אני מאחל רפואה שלמה לפצועים ושולח את תנחומיי העמוקים למשפחות".

עוד הוסיף בנט כי "פיגוע שני של תומכי דאעש בתוך ישראל, מחייב את כוחות הביטחון להסתגלות מהירה לאיום החדש. וכך נעשה. אני קורא לאזרחים להמשיך לגלות עירנות. יחד, נוכל גם לאויב הזה".

השר לביטחון פנים עמר בר לב: "עוד לילה קשה עבר על ישראל, ליבי עם משפחות רש'ט שיראל שרה עזיזה אבוקרט ז"ל ורש'ט פלח יזן ז"ל מאחל החלמה מהירה לפצועים וגאה בשלושת לוחמי ימ"ס שביוזמה נחישות ותעוזה חסלו את המחבלים".

ח"כ בצלאל סמוטריץ': "יזן פלאח ושיראל אבוקרט הי״ד. הלב בוכה. מסרב לקבל. נפלו בקרב על בטחונה של מדינת ישראל. יהי זכרם ברוך. חיבוק ענק למשפחות ורפואה שלמה לפצועים".

ח"כ דודי אמסלם: "הפיגוע המחריד אמש בחדרה מחזיר אותנו למראות הקשים מלפני 20 שנה, שכולנו קיווינו שלא יחזרו עוד. שולח תנחומים מכל הלב ומשתתף בצערם של משפחות לוחמי משמר הגבול הי"ד רש"ט יזן פלאח ורש"ט שיראל אבוקרט ז"ל, ומאחל החלמה מהירה ורפואה שלמה לכל הפצועים".

ח"כ פטין מולא: "בוקר קשה. הלב נשבר על נפילתם של לוחמי מג"ב יזן רביע פלאח, בן יחיד למשפחה מפוארת מהעדה הדרוזית והלוחמת שיראל אבוקרט ז"ל. אין בפי את המילים שינחמו את בני המשפחות שאיבדו אמש את כל עולמם בפיגוע רצחני ושפל על ידי בני מחבלים ארורים. אני שולח איחולי החלמה לפצועים. יהי זכרם ברוך".

ח"כ ניר ברקת: "הלב נשבר. לוחם מג״ב יזן פלאח ז"ל ולוחמת מג״ב שיראל אבוקרט ז"ל הם הנרצחים בפיגוע הקשה בחדרה. שני צעירים ששירתו את המדינה במסירות כלוחמים וכל עתידם היה לפניהם. עם ישראל כולו אבל על נפילתם. אני שולח תנחומים וחיבוק חם למשפחות השכולות. יהי זכרם ברוך".

ח"כ מרב בן ארי: "כואב הלב. שיראל אבוקרט מנתניה ויזן פלאח מכיסרא סמיע נרצחו הלילה ע"י מחבלים ארורים. לוחמים צעירים, רק בני 19 שהקדישו את חייהם להגנה על המדינה שלנו. תנחומיי למשפחות הנרצחים ולמשפחת מג"ב".