אסי מדינה, עד ראייה מפיגוע הירי בחדרה, אשר הוא ואשתו תיעדו את דקות האימה במכוניתם בעת שנקלעו לאירוע, שיחזר בשיחה עם בן כספית וינון מגל ב-103FM את הרגעים הארוכים בהם הוא שומע את צרורות הירי ומבין שהוא נמצא בזירת פיגוע. במהלך הריאיון תקף מדינה את מערכת המשפט וטען: "הלוואי שיתנו לנו להתחמש, אנחנו לא מפחדים, רוצים להגן על עצמנו. אם כבר אדם כזה משתחרר מהכלא, לפחות שאני אוכל להגן על עצמי".

כבר בפתיחה, אסי אשר מתגורר עם אשתו וילדיו בחדרה, הסביר כיצד קרה שמצא את עצמו בלב האירוע שגבה את חייהם של שני לוחמי מג"ב: "אמרתי לאורלי אשתי שנלך רגע לבנק. חשבנו לקחת את הילדים גם ולעשות איתם סיבוב, אבל משום מה אמרתי ברגע האחרון 'בואי נלך יחד'. אמא שלי באה לשמור על הילדים והלכנו, חשבנו שיהיה משהו זריז. יצאתי מהבנק וב-20:40 אני שומע צרורות, חשבתי שמדובר בנפצים".

"מגיע מולי אופנוע, אני רואה אותו מועד. אמרתי 'יש כאן משהו', אשתי ישר אמרה 'זה פיגוע'. התעשתי, עצרתי את הרכב בערך 40 מטר מהמחבלים. אני רואה שתי דמויות על הכביש, דורכות M-16 ואחד המחבלים נותן צרור. אנחנו רואים את הכל, אני אומר לאורלי 'תתכופפי'. אני מנסה להניע ולנסוע אחורה, אבל מבין שהרכב נפגע", סיפר מדינה.

עוד הוא הוסיף ואמר: "בשלב הזה אני רואה שהמחבלים מסיטים את הראש לצד השני, אני רואה שהחיילים הגיעו והתחיל קרב יריות, אמרתי לאשתי 'זה הזמן, בורחים'. החיילים הגיעו בשניות, השגחה מאלוהים פשוט. הרחוב היה פשוט ריק, אם המחבלים היו נוסעים עוד עשרה מטרים, היו באזור של המסעדות, אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה.  הם היו הולכים עוד 10 מטר קדימה והייתה שם הפתעה גדולה. כל החיילים ישבו שם".

בשלב זה גילה מדינה כי הוא עובד על משאית ונוסע ברחבי הארץ ולכן מודע למה שקורה בשטח: "חדרה חוותה פיגועים. אתה נוסע בכביש, ואתה חולם, 'לי זה יכול לקרות'. כל אזרח בישראל יכול להיחשף לדבר כזה. אני שיננתי את הדברים האלה ואתה רואה שאני אומר לה, 'אל תצאי'. תוך שניות אני מתעשת על עצמי. היו עוד אנשים באירוע, חסמתי אישה במקרה, היא נתקעה ליד הרכב שלי ואמרתי לה לא לנסוע. ברחנו ברגל אחורה, אני חוזר חזרה לכיוון הרמזור שבו באתי ואני חוסם אנשים שלא יגיעו לשם".

העד הרחיב על קרב היריות בין חיילי מג"ב לבין שני המחבלים: "מישהו בא לקראת המחבלים, הוא ברח שמאלה לסמטה והם רצו אחריו. לאחר מכן הם חזרו לכיוון שלנו ואז הייתה ההיתקלות. ראיתי את היריות, ראיתי אחד מהם מועד. אבל זה בשניות, מזל שמישהו התעשת בשנייה הראשונה ששמע את הירייה וניגש לעניין. זה היה מבורא עולם הדבר הזה. אם הם היו באים לכיוון שלנו, מה יש לי לעשות? רק לברוח בזמן שהם יורים עליי".

בשלב זה אסי ביקר את מערכת המשפט, על כך שלמרות שהוגש כתב אישום נגד אחד המחבלים בעבר, לאחר שניסה להצטרף לדאעש בטורקיה, הוא שוחרר לאחר שנה וחצי בלבד: "הלוואי וייתנו לנו נשק, שנוכל להגן על עצמנו. אנחנו לא מפחדים. אני תולה את יהבי, במי אני תולה אותו? כל אזרח במדינה הזאת, במי? בשופט. אם אתה לא משתייך לאיזה ארגון פשע, אתה מקבל איזה 10 או 12 שנה. ארגון טרור - אתה מקבל כמה ימים והולך הביתה. זה נראה לך הגיוני שפצצה מתקתקת הולכת הביתה? המיעוט הזה, הקיצוני הזה, אם אתה לא תילחם בו בחורמה. אחד כזה שמשתייך לאנשהו, זה צריך להיות 100 שנה, 200 שנה".

"הלוואי שייתנו לנו להתחמש. אנחנו לא מפחדים מאף אחד, אנחנו רוצים להגן על עצמנו. אנחנו לא רוצים פה מערב פרוע, אבל בוא, אנחנו בלב המדינה. אם כבר מישהו כזה מגיע לבית המשפט או שיש תא כזה שיודעים עליו, שלא ייצא מבית הסוהר לעולם. אם הוא משתחרר, אז תן לי להגן על עצמי, תן לי להתחמש. לא שחלילה אנחנו רוצים פה עכשיו איזה צבא, מיליציות", סיכם מדינה