"השד יצא מהבקבוק": הפיגוע הרצחני בחדרה, וכן הפיגוע בבאר שבע בשבוע שעבר מעוררים דיון שהחל במאי האחרון עם הפרעות בערים המעורבות במהלך "שומר החומות" - עד כמה השב"כ צריך להיות מעורב בפעולות המשטרתיות ובהתרעה מודיעינית נגד אזרחים שאינם מעורבים בפעילות טרור מאורגנת. על כך שוחח הבוקר (שני) סגן ראש השב"כ לשעבר ישראל חסון עם גדי נס ברדיו צפון 104.5fm.

 

"יש להתחיל במערכה מקיפה מאוד, השב"כ יצטרך להיכנס לעולמות שהוא לא עסק בהם עד היום", אמר בפתח דבריו. "אני חושב שאנחנו צריכים כרגע, כשהדם שלנו מבעבע, לחשוב באופן צלול ונקי ולנסות לייצר פתרונות אשר לא קיימים כרגע. אנחנו הולכים לחיות עם הערבים לאלף השנים הקרובות. אנחנו לא זזים לשום מקום, והם לא מכוונים ללכת לשום מקום. ועכשיו השאלה היא מה צריך לעשות בנושא", הוסיף.

מהומות בזמן ''שומר החומות'' (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
מהומות בזמן ''שומר החומות'' (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

בהמשך התייחס חסון להיערכות המשטרתית למקרים נוספים שעשויים להתרחש בעתיד: "משטרת ישראל צריכה להיערך עם כוחות שייתמכו ברמה האיזורית. כמו כן, אולי כדאי לחשוב לנצל את המחזורים שהשתחררו מהיחידות המובחרות ב-10-15 השנים האחרונות. מדינת ישראל צריכה לחמש אותם ולחייב אותם להסתובב עם אקדחים, וכך תהיה יכולת מענה מיידית".

"חייבים להחליף דיסקט", הוסיף. "אי אפשר לעשות הכללות גורפות על ערביי ישראל אלא לטפל בתופעות הקיצוניות. השד יצא מהבקבוק במאי בשנה שעברה. יש להחזירו לבקבוק, באופן מתורבת יותר". כמו כן אמר על חודשי הרמדאן: "חורשי רעה לא צריכים סיבות. העובדה שאנחו קיימים במרחב הזה היא סיבה מספקת כדי לפגוע בנו".