המצב הביטחוני הסלים בשבוע האחרון לאחר שני פיגועים קשים שאירוע במרכז העיר חדרה ובאר שבע. זאת, 20 שנים בדיוק לאחר מבצע "חומת מגן" שערך צה"ל בערים הפלסטיניות ביהודה ושומרון על מנת לחסל את תשתית הטרור. על כך, גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, שוחח היום (שלישי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM.

בפתח דבריו אמר שרון: "חומת מגן הייתה הפעם האחרונה שצה"ל ניצח באופן ברור וחד משמעי. הטרור השתולל, בימים ההם של 2002, אנשים לא רצו לעלות על אוטובוס, כל שני וחמישי היה פיגוע התאבדות. הכבוד אבד ממשרת ראש הממשלה, והוא נכנס למציאות הזו שפלסטינים דורכים נשקים ומאיימים על החיילים שלנו, זו המציאות שאבי קיבל".

לדבריו, "היה צריך לפעול בכמה חזיתות, הצבא לא האמין שהוא מסוגל לעשות את מה שעשה, הצבא לא האמין שהוא יכול להכות. אחרי כניסה מאוד קטנה לעזה ב-2001, גינוי באופן אישי ממזכיר המדינה. היה צריך להזכיר לעולם שאנו נלחמים על חיינו". בהמשך, התייחס לסיפור על החלל מדחת יוסף: "כתם שרובץ עד היום, שוכב חייל שלנו ואף אחד לא עושה שום דבר".

בהמשך, התייחס לחשש מתאים של ארגון דאעש בקרב הערים הערביות בישראל: "לשנות מציאות זה דבר מורכב, בסוף זה הכל אותו טרור פלסטיני. היום קוראים לזה דאעש, ובתור קצין בן 25 שרון שינה את כל הרוח הצבאי. אותו דבר בזמן בחומת מגן, אחרי הכנות, וכשהבשיל את הרגע הוא נתן את המכה".

"הרעיון בעזה הוא חיזוק אחיזתנו ביהודה ושומרון, השאלה היא מה חשוב לך, על מה אתה רוצה לשמור. בעיניי רוצים לשמור על הלב, אין על זה מחלוקת. אני זוכר את אבי גם כשהוא לא בתפקיד ונרצח יהודי בעולם, הדבר הזה היה מוציא אותו מדעתו ומטריף אותו", סיכם.

סייעה בהכנת האייטם: מיכל קדוש, 103fm